کد مطلب: ۹۰۱۴۴۱

۵ هزار سیل‌زده سیستان و بلوچستان اسکان اضطراری یافتند

۵ هزار سیل‌زده سیستان و بلوچستان اسکان اضطراری یافتند

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ۵ هزار سیل‌زده سیستان و بلوچستان اسکان اضطراری یافتند

به گزارش تجارت‌نیوز، سید مهدی سجادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان امروز شنبه(۱۹ اسفند) در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از روز هفتم اسفندماه و با شدت گرفتن بارش‌ها ۱۴ شهرستان استان با پدیده سیلاب و آبگرفتگی مواجه شدند و همچنین سیل منجر به آسیب رساندن به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب این استان شد.

وی ادامه داد: در این راستا ارائه خدمات امدادی در ۷۵۹ روستای سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون پنج هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند و توزیع آب و غذا در مناطق آسیب‌دیده همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۵٩ سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام و ۱۴ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم اقلام و بسته‌های غذایی و آب در مناطق محاصره شده در سیلاب توزیع شده است.

سجادی افزود: همچنین تاکنون ١٧ هزار و ٢١۶ بطری آب معدنی و بیش از ١١ هزار بسته غذایی و همچنین بسته‌های بهداشتی و اقلام زیستی بین متاثرین از سیلاب توزیع شده است.

وی گفت: با کمک هلال‌احمر استان‌های معین، محموله‌های اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: علاوه بر نیروهای جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان، نیروهای هلال‌احمر پنج استان خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، یزد و کرمان برای کمک به حادثه‌دیدگان به منطقه اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آنها ممکن نیست‌.

سجادی گفت: هم اینک سه هزار و ۷۴۵ نیروی عملیاتی در قالب ۶٩٣ تیم/روز و با استفاده از ۵٧٨ دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند و موفق شدند تا امروز در مجموع به ٧۵٩ روستا خدمات‌رسانی کنند. همچنین با تلاش این امدادگران، یک‌هزار و ۲۳۸ خانوار شامل چهار هزار و ۹۸۵ آسیب‌دیده از سیل، اسکان اضطراری داده شدند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.