کد مطلب: ۹۰۱۵۵۳

زمان افتتاح آزادراه منجیل-رودبار مشخص شد

 زمان افتتاح آزادراه منجیل-رودبار مشخص شد

آزادراه منجیل - رودبار به عنوان سومین وعده دولت در تکمیل شبکه آزادراهی کشور و با هدف روان‌سازی ترافیک سفر هموطنان به استان گیلان، روز دوشنبه با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، خیراله خادمی از افتتاح آزادراه منجیل-رودبار در روز دوشنبه با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: این آزادراه به عنوان سومین وعده دولت در افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور پس از افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان طولانی‌ترین و منطقه دو آزادراه تهران-شمال به عنوان سخت‌ترین پروژه‌های آزادراهی کشور آماده بهره برداری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول آزادراه‌های بهره برداری شده تا پایان سال جاری را ۲۴۲ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به متوسط سالانه ساخت ۱۰۴ کیلومتر آزادراه در ۱۵ سال گذشته هدفی بزرگ و معادل سه برابر سالانه بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آزادراه مراغه-هشترود و تبریز-صوفیان نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در حال اجرا است و در اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

خادمی آزادراه منجیل-رودبار را بخشی از آزادراه قزوین-رشت دانست و بیان داشت: بهره برداری از آخرین بخش این آزادراه، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این آزادراه به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی سرتاسر پل و تونل و دیوار سازی است و به دلیل عبور بخشی از محور از مناطق مسکونی و لزوم حفظ بافت منطقه با پیچیدگی‌هایی همراه بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، اعتبار هزینه شده برای ساخت این آزادراه را ۲۰ هزار میلیارد ریال و ارزش روز آن را ۵۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.