کد مطلب: ۹۰۱۶۶۷

گیس بریده زنان میلیونی قیمت خورد!

گیس بریده زنان میلیونی قیمت خورد!

«موی طبیعی شما را خریداریم» «بهترین خریدار میلیونی موهای طبیعی شما بانوان عزیز» «موی بدون رنگ و حنا خریداریم» این‌ها بخشی از آگهی‌های منتشر شده در چند ساعت گذشته در صفحات شبکه‌های مجازی است که رقم‌هایی تا ۶۰ میلیون هم برایش پیشنهاد می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفتۀ رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه خرید و فروش مو به شرط اینکه معامله به قصد دلالی نباشد، قانونی است. با این حال موی انسان در بازار جهانی بازاری داغ دارد؛ ماده‌ای که توسط کارخانه‌ها به کلاه‌گیس و اکستنشن مو تبدیل می‌شود.

قیمت هر شاخه موی طبیعی در آرایشگاه‌ها بین ۶۵ تا ۹۵ هزار تومان است. به گفته آرایشگران، برای اکستنشن از ۱۸۰ تا ۲۳۰ شاخه مو نیاز است. با یک حساب سرانگشتی کسی که موی طبیعی برای اکستنشن خریداری می‌کند، باید مبلغی بین ۱۶ تا ۲۲ میلیون پرداخت کند.

متخصص پوست، مو و زیبایی خضری معتقد است که «فروشندگان مو اغلب به دلیل نیاز مالی اقدام به فروش موی خود می‌کند» و فقر باعث فروش موی انسان شده است. 

اما زهره نیکبخت، متخصص پوست، مو و زیبایی می‌گوید که بسیاری از افراد برای تنوع موهایشان را کوتاه می‌کنند و معتقدند حالا که موهای خود را کوتاه می‌کنند، کسب درآمد نیز داشته باشند. خریداران هم می‌خواهند «یک شبه راه چندساله را بروند و از موی کوتاه به موی بلند ۸۰ سانتی و بیشتر برسند.»

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.