کد مطلب: ۹۰۳۱۱۶

۱۱ توصیه‌ پلیس برای پیشگیری از سرقت منزل در ایام نوروز

 ۱۱ توصیه‌ پلیس برای پیشگیری از سرقت منزل در ایام نوروز

رئیس اداره مبارزه با سرقت منزل، مغازه و اماکن پلیس آگاهی فراجا در خصوص پیشگیری از سرقت منزل در ایام تعطیلات نوروز نکاتی را به شهروندان یادآور شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سرهنگ کارآگاه «محمد رضا افراز» اظهار کرد: نکته‌ی قابل تأمل در سرقت‌ها این است عمده سرقت‌ها به دلیل غفلت مال باختگان اتفاق می‌افتد، چرا که این غفلت و ناآگاهی نسبت به موارد ایمنی است که زمینه‌ی سوء‌استفاده سارقان را فراهم می‌کند.

رئیس اداره مبارزه با سرقت منزل، مغازه و اماکن پلیس آگاهی فراجا از هموطنان خواست تا با رعایت نکات زیر از سرقت منزل خود توسط سارقان در ایام نوروز پیشگیری کنند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوکی مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

۱_خانه را خالی از سکنه نشان نداده و سعی کنید ورود به ساختمان را سخت کنید.

۲-قبل از این که از خانه خارج شوید، تمامی درب و پنجره‌ها را قفل کنید، حتی اگر برای مدت زمان بسیار کوتاهی باشد.

۳-هنگام بیرون رفتن از خانه، چراغ‌ها را روشن بگذارید.

۴-اگر برای مدت زمان نسبتا طولانی قصد مسافرت دارید، حتما چراغ‌ها را به تایمر متصل نمایید، تا در شب روشن شده و صبح خاموش شوند.

۵-درب پارکینگ را همواره بسته نگه داشته و قفل کنید.

۶-اشتراک روزانه خود را برای دریافت مجله، روزنامه ویا بروشور به صورت موقت (تا اتمام سفر) لغو کرده ویا با یکی از آشنایان خود جهت دریافت آن‌ها هماهنگ شوید.

۷-به منظور جلوگیری از سرقت منزل، در صورت امکان، با یکی از آشنایان خود هماهنگ کنید تا به صورت روزانه برای برداشتن برگه‌های تبلیغاتی و یا قبوض از لای درب منزل شما اقدام کند، چرا که یکی از راه‌های متداولی است، که سارقان برای شناسایی خانه‌های خالی از آن استفاده می‌کنند.

۸-در برخی از موارد دیده شده است، که برخی از سارقان برای بررسی خالی بودن خانه، بر روی قفل آن چسب می‌زنند و بعدا” برای بررسی آن بر می‌گردند.

۹-قفل‌های ضعیف درب و پنجره‌ها را با انواع قوی‌تر تعویض نمایید.

۱۰-هرگز در اماکن عمومی و صحبت در جمع تاریخ و ساعتی را که در منزل حضور ندارید را به زبان نیاورید.

۱۱-همان طور که می‌دانید هیچ قفلی نمی‌تواند به صورت ۱۰۰ درصدی ایمنی ایجاد کند سعی کنید حتی الامکان از دوربین‌های مداربسته و حفاظ مناسب درب و پنجره استفاده کنید.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.