کد مطلب: ۹۰۴۸۹۹

پیش بینی دمای هوای کشور در تعطیلات عید فطر

پیش بینی دمای هوای کشور در تعطیلات عید فطر

بررسی گزارش‌های سازمان هواشناسی حاکی است همزمان با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران رخ می‌دهد و شاهد شدت یافتن بارش‌ها در لرستان، خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کردستان، همدان، زنجان و البرز خواهیم بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، پیش بینی کلی سازمان هواشناسی بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری این سازمان حاکی است:‌ روز سه‌شنبه در شمال غرب و غرب کشور و برخی مناطق جنوب غرب بارش باران پیش بینی می شود. همچنین برخی مناطق امتداد زاگرس جنوبی در استان‌های فارس و کرمان بارش پراکنده خواهند داشت.

روز چهارشنبه با تقویت فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب برخی مناطق مرکزی کشور و غرب سواحل خزر، دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی شامل استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز و مازندران بارش برف رخ می دهد. در این روز بارش در لرستان، شمال شرق خوزستان، غرب اصفهان، شمال چهار محال و بختیاری، کرمانشاه، کردستان، همدان، زنجان و البرز شدت خواهد داشت.

پنجشنبه سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود. شمال غرب برخی مناطق غرب کشور، ارتفاعات و دامنه های البرز، استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق برخی مناطق شرق کشور بارش باران و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف را خواهیم داشت. روز پنجشنبه بارش در اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی شدت خواهد داشت.

طی پنج روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم است. همچنین روزهای سه شنبه و چهارشنبه سواحل خلیج فارس در همسایگی بوشهر و خوزستان و نیز شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.