کد مطلب: ۹۰۵۵۷۴

ادعای لو رفتن سؤالات آزمون وکالت؛ از شرکت‌کنندگان اصرار از مرکز وکلا انکار

ادعای لو رفتن سؤالات آزمون وکالت؛ از شرکت‌کنندگان اصرار از مرکز وکلا انکار

برخی از صفحات اینستاگرام به نقل از رئیس مرکز وکلا اعلام کرده‌اند که لو رفتن سؤالات آزمون وکالت شایعه‌ای بیش نبود؛ این در حالی است که بسیاری از شرکت‌کنندگان این آزمون خلاف این موضوع تصریح دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، صبح امروز خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه، اعلام کرده است که لو رفتن سؤالات آزمون وکالت شایعه‌ای بیش نبود. این خبر واکنش‌های زیادی در فضای مجازی به دنبال داشت. واکنش‌هایی از جنس اعتراض به این خبر. بر اساس پیگیری های خبرنگار فارس، پرونده قضایی در این رابطه در دادستانی تهران تشکیل شده است و موضوع در مرحله تحقیقات اولیه است. عصر ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ آزمون فوق‌العاده وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد. در این آزمون بیش از ۱۱۳ هزار نفر شرکت کرده اند. بر اساس تماس هایی که شرکت کنندگان این آزمون با خبرنگار فارس داشتند سؤالات این آزمون پیش از برگزاری آن توسط یک کانال تلگرامی منتشر شده است که پیگیری های خبرنگار فارس نیز نشان می‌دهد سؤالات این آزمون به همراه پاسخ حدود چهار ساعت پیش از برگزاری آزمون در یک کانال تلگرامی منتشر شده است.

در همین رابطه نیز رئیس قوه قضائیه ورود کرده است، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، در خصوص لو رفتن سوالات سه روز پس از برگزاری آزمون وکالت در روز جمعه ۱۸ اسفند، اظهار کرد: ابتدا باید توجه داشت که مسؤولیت برگزاری این آزمون با سازمان سنجش بوده است و «مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه» در این خصوص مسئولیتی نداشته است؛ با این حال، به تمامی بخش‌های ذی ربط در دستگاه قضائی از جمله «مرکز حفاظت و اطلاعات»، «دادستانی تهران» و «مرکز وکلا» دستور می‌دهم که در رابطه با این موضوع، پیگیری‌ها و بررسی‌های کامل و جامع را انجام دهند و هر فردی در این قضیه مقصر بوده را شناسایی و مورد تعقیب قرار دهند و با هماهنگی و همکاری «مرکز رسانه قوه قضائیه»، موضوعِ مورد اشاره را به صورت واضح و روشن برای مردم تبیین کنند و اجازه ندهند این مقوله در جامعه مبهم بماند چرا که به اعتماد مردم لطمه می‌زند؛ در این قضیه به صورت دقیق باید روشن شود که افشای سوالات در چه سطح و چه حدی بوده و چه کسانی تقصیر و یا قصور داشته‌اند؛ در این زمینه نباید حقی از کسی ضایع شود.  با توجه به دستور رئیس قوه و اینکه نتایج بررسی‌ها هنوز اعلام نشده این‌گونه اظهار نظرها (درخصوص شایعه لو رفتن سؤالات و آزمون و یا اعلام نتایج آزمون وکالت) نتیجه‌گیری پیش از اعلام نتیجه تحقیقات محل اشکال است.ضمن اینکه با توجه به دستور ویژه رئیس قوه قضائیه انتظار می‌رود دادستانی کل کشور و مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه صحت و سقم موضوع لو رفتن سؤالات آزمون وکالت را مشخص کنند تا بیش از این بازار شایعات این حوزه داغ نشود.

گفتنی است کانال‌های زیادی با اسامی مشابه کانال اصلی منتشر کننده سؤالات آزمون وکالت توسط افراد سودجو تشکیل شده و البته کانال اصلی همچنان فعال است و وعده سؤالات آزمون سردفتری و قضات را نیز داده است که سؤالات به افرادی که هزینه آن را از طریق رمز ارز پرداخت کنند، داده می‌شود!

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.