کد مطلب: ۹۰۵۷۶۰

رئیس سازمان عشایری:

۴۰ درصد عشایر از آب پایدار بهره‌مند نیستند

۴۰ درصد عشایر از آب پایدار بهره‌مند نیستند

رئیس سازمان عشایری گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد از جامعه عشایری از آب پایدار بهره‌مند نیستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شایان نادری اظهار کرد: آبرسانی به این افراد با تانکر و به صورت سیار انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام جامعه عشایری از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند، افزود: آبرسانی پایدار یکی از اولویت‌های اجرایی سازمان عشایری است.

نادری ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده برای تولید گوشت قرمز، ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی میان جامعه عشایری توزیع می‌شود که توزیع این نهاده‌ها برای یک میلیون راس شروع می‌شود و تا ۶ میلیون راس ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در فاز دوم یعنی توزیع نهاده میان دو تا سه میلیون راس دام عشایری قرار داریم و زمانیکه توزیع میان ۶ میلیون راس دام انجام شود، بیش از ۲۰ درصد به ظریفت تولید گوشت قرمز افزوده می‌شود.

رییس سازمان عشایری تصریح کرد: خشکسالی‌ها تاثیر مستقیمی بر روی تعداد دام‌های عشایری گذاشت که توزیع نهاده‌های دامی در راستای حفظ و افزایش تعداد دام و گله‌های عشایری است.

وی با اشاره به حوزه اشتغال زایی نیز گفت: ۱۶۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته در چهار حوزه صنایع دستی، گردشگری، گیاهان دارویی و گوشت قرمز به عشایر در ۳۱ استان اختصاص یافت و در سال جاری مقدار این عدد افزایش می‌یابد.

نادری تاکید کرد: بانوان عشایری پتانسیل بالایی در تولید صنایع دستی دارند و آن‌ها در کنار کار دامداری صنایع دستی نیز تولید می‌کنند که تامین مواد اولیه آن با پرداخت سرمایه درگردش از سوی سازمان حمایت می‌شود و اتصال به بازار نیز با کمک تعاونی‌ها انجام خواهد شد.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.