کد مطلب: ۹۰۸۰۵۱

بازیگر سریال «نون.خ»: من رسکیومن هستم؛ اما رسکیومن کیست؟

بازیگر سریال «نون.خ»: من رسکیومن هستم؛  اما رسکیومن کیست؟

رسکیومن از کلمه Air rescue می‌آید و فردی که در این حوزه فعالیت می‌کند، هم واحدهای نظامی و هم غیرنظامی می توانند امدادرسانی کنند. تخصص این افراد کمک‌رسانی از طریق بالگرد است. درواقع رسکیومن همان امدادگر آمبولانس بوده اما وسیله نقلیه‌ش هلیکوپتر است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ماشاءالله وروایی متولد سال۱۳۲۹ در کرمانشاه است. او رسکیومن یعنی سرمتخصص نجات هوایی و سرهنگ بازنشسته هوانیروز ارتش بوده و از نوجوانی در نمایش‌های دبیرستانی فعالیت داشته و بعد از ورود به ارتش در دانشگاه افسری نیروی هوایی تحصیلات خود را گذرانده است.

وی کار خود را در کادر پرواز و در کارهای نمایش و هنر آغاز کرده‌است. همزمان دوره‌های رنجر، کوهستان، دوره دریا، باتلاق و جنگل را گذرانده و کماندو شده است. او در دوران دفاع‌مقدس با کمک همکارانش در جبهه‌ها برای رزمنده‌ها نمایش اجرا می‌کرده و بعدها برای شبکه‌های استانی کرمانشاه، ایلام و کردستان کارهای طنز انجام ‌داده است.

رسکیو

اما رسکیومن یعنی چه؟

رسکیومن از کلمه Air rescue می‌آید و فردی که در این حوزه فعالیت می‌کند،  هم واحدهای نظامی و هم غیرنظامی می توانند امدادرسانی کنند. تخصص این افراد کمک‌رسانی از طریق بالگرد است. درواقع رسکیومن همان امدادگر آمبولانس بوده اما وسیله نقلیه‌ش هلیکوپتر است.

یکی دیگر از وظائف خطرناک رسکیومن‌ها، به پایین انداختن درست و صحیح اقلام از بالای هلیکوپتر به زمین است تا صدمه کمتری ببینند. همچنین این افراد باید ورزیدگی بالایی داشته باشند تا بتوانند از بالگرد آویزان شده و افراد را نجات دهند.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.