خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۳۱۷۰

تبلیغ مهاجرت و کاریابی در خارج ممنوع!

تبلیغ مهاجرت و کاریابی در خارج ممنوع!

هر روز با هزاران پیامک تبلیغاتی گردشگری بمباران می شویم که نیم بیشتری از آن ها مربوط به مهاجرت و تحصیل در خارج کشور است. اما آیا می دانید که انجام هر گونه تبلیغات برای مهاجرت ممنوع است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، حجم پیام های تبلیغاتی مهاجرتی از سمت شرکت های گردشگری هر روز بیشتر می شود چرا که نسبت درآمدزایی اقدامات مهاجرتی بسیار بالاتر از فروش تورهای مسافرتی به شمار می رود. این روزها متاسفانه دفترهای گردشگری در حاشیه فعالیت های مربوط به خدمات مسافرتی درگیر مسائل مهاجرتی و تحصیل در خارج از کشور نیز شده اند. 

شرکت های خدمات مسافرتی با در اختیار داشتن رابط های حقوقی در خارج از کشور دسترسی بهتری به قوانین مهاجرتی مقصد ها دارند و با توجه به اینکه حجم مسافرانی که برای حضور در کشورهای خارجی به آن ها مراجعه می کنند بیشتر است، دست به انجام خدمات مهاجرتی می زنند تا از این طریق درآمد دلاری برای خود ایجاد کرده و سود بیشتری بدست آورند. با این حال با توجه به نبود مجوزهای لازم توسط این شرکت ها، اگر مسافری دچار مشکل شود توانایی اقدام جدی و رسمی علیه آن ها را ندارد. 

 

تبلیغات مهاجرت

در سال های گذشته این اقدام از طرف شرکت های گردشگری با چند واسطه و مخفیانه و توسط یک وکیل حقوقی انجام می شد اما این روزها بازار این کار سکه شده و دیگر مخفیانه به سراغ این موضوع نمی روند و بی پروا اقدام به تبلیغات از روش های مختلف و مخصوصا ازطریق پیامک می کنند. به همین سبب حجم پیامک های تبلیغاتی مهاجرتی این روزها به شدت افزایش یافته است. 

در همین راستا بخشنامه جدیدی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران صادر شده است که طبق این بخشنامه انجام هرگونه تبلیغات برای مهاجرت، تحصیل در خارج از کشور، اعزام دانشجو و کاریابی در خارج از کشور را ممنوع اعلام کرده است. البته شرکت های گردشگری که مجوز فعالیت مهاجرتی داشته باشند، مستثنی هستند. 

با اعلام این بخشنامه اگر اقدامات جدی علیه شرکت های گردشگری متخلف انجام شود دیگر کمتر شاهد ارسال تبلیغاتی با چنین مضمون هایی خواهیم بود و شاید برخی افرادی که واقعا قصد مهاجرت دارند کمتر در دام شرکت های متخلف و بدون مجوز بیافتند. 

منبع : تیترکوتاه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.