فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۲۵۶

انتقاد کارگران فولاد گیلان به شیوه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل

 انتقاد کارگران فولاد گیلان به شیوه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل

شماری از کارگران کارخانه «فولاد گیلان» در استان گیلان به شیوه اجرای قانون طرح طبقه‌بندی مشاغل در این واحد صنعتی انتقاد دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شماری از کارگران کارخانه «فولاد گیلان» گفتند: قانون طرح طبقه‌بندی مشاغل که از پاییز سال گذشته (۱۴۰۲) در کارخانه فولاد گیلان اجرا شده، موجب ایجاد شکاف درآمدی و در نتیجه نارضایتی میان کارگرانی که درآمدشان پایین مانده، شده است.

از قرار معلوم در نتیجه اجرای این قانون، دریافتی شمار کمی از جمعیت هزار و ۳۰۰ نفری کارگران قراردادی که اکثریت افراد با تجربه و قدیمی هستند، حداکثر تا چهارصد هزار تومان افزایش یافته است اما دریافتی مابقی کارگران به صورت حداقلی بالا رفته تا جایی که دریافتی حدود ۲۷۰ نفر از کارگران تغییری نکرده است.

به گفته کارگران؛ انتقاد ما به تبعیض‌های ایجاد شده در حالیست که ضرایب به گونه‌ای است که فقط حقوق سرپرست‌ها و سرشیفت‌ها بین دو تا سه میلیون تومان افزایش یافته است.

از سوی دیگر؛ برخی کارگران این کارخانه به دلیل نوع شغل مشمول قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شوند اما چون در لیست بیمه برخی از کارگران در سنوات گذشته اشاره‌ای به حرفه تخصصی آن‌ها نشده‌است نمی‌توانند از این فرصت قانونی استفاده کرده و با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته شوند.

کارگران فولاد گیلان می‌گویند با وجود همه کاستی‌های موجود باتحولاتی که از سال گذشته تاکنون توسط کافرمای این واحد تولیدی ایجاد شده است، هرچند دچار مشکلات معیشتی هستیم اما تقریبا به موقع حقوق می‌گیریم و کارخانه نسبت به قبل وضعیت بهتری پیدا کرده است.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.