فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۵۲۳۲

مدیرکل محیط زیست استان قم:

۱۰۰ هزار هکتار از مساحت قم به کانون گردوغبار تبدیل شده است

100 هزار هکتار از مساحت قم به کانون گردوغبار تبدیل شده است

مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از مساحت استان مستعد تولید گرد و غبار است که حدود ۱۰۰ هزار هکتار آن به کانون تولید این پدیده تبدیل شده و وضعیت ۴۰ هزار هکتار از آن بحرانی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدحسین بازگیر اظهار داشت: این اداره از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست، مأمور تدوین ضوابط برداشت از تالاب‌های کشور شده است و این ضوابط پس از تدوین توسط کارشناسان به استان‌های تالابی کشور ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به تصویب پروژه‌های اولویت دار برای دریاچه نمک، از اجرای این مصوبات در آینده نزدیک با حضور استانداران حوضه آبریز این تالاب خبر داد و گفت: قطعا هرگونه برداشت از تالاب ها باید به گونه ای باشد که هیچگونه آسیب زیست محیطی به دنبال نداشته باشد که متأسفانه در برخی از تالاب ها اینگونه نیست. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه بیش از 300 هزار هکتار از مساحت استان مستعد تولید گرد و غبار است، خاطرنشان کرد: از این میان حدود 100 هزار هکتار به کانون تولید این پدیده تبدیل شده و وضعیت 40 هزار هکتار از آن بحرانی است.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای نهال کاری و مالچ پاشی دوستدار محیط زیست در 2 هزار هکتار از منطقه سراجه اختصاص خواهد یافت، تصریح کرد: مقابله با پدیده گرد و غبار در قم نیازمند تخصیص حقابه ها و اعتبارات لازم و هماهنگی های میان همه دستگاههای اجرایی ذیربط است. 

بازگیر همچنین برخی از معضلات زیست محیطی استان قم از جمله رهاشدگی پسماندهای پلاستیکی در جاده های مواصلاتی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: بر اساس شعار امسال هفته محیط زیست «سهم من در تداوم حیات» همه باید نسبت به طبیعت و محیط زیست تعهد و دغدغه داشته باشند.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.