فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۲۵۴

رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

۷۰ درصد شهرک‌های صنعتی کشور فاقد تصفیه‌خانه است

۷۰ درصد شهرک‌های صنعتی کشور فاقد تصفیه‌خانه است

معاون رییس جمهور گفت: ۷۰ درصد شهرک های صنعتی کشور تصفیه خانه ندارند و توجه به این مهم در دستور کار دولت قرار گرفته است .

به گزارش تجارت‌نیوز،  علی سلاجقه روز سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بهارستان ( ارتقاء سیستم تصفیه ) در شهرستان کرج افزود: از میثاق های دولت شهید خدمت آیت الله رییسی، بحث راه اندازی تصفیه خانه های فاضلاب در شهرک های صنعتی بوده است .

وی بیان کرد: اکنون شهرک های صنعتی روزانه ۲۴۰متر مکعب پساب تولید می کنند و با وزیر صمت در قالب انقلاب صنعتی پیگیر این مهم هستیم .

سلاجقه گفت: براین اساس تلاش می شود بسترهای لازم برای بازچرخانه آب در صنایع فراهم شده و منابع آب های سطحی و زیر زمینی توسط آنها رها شود .

وی اضافه کرد: با هدف بهبود هرچه بیشتر چرخه اقتصاد کور ، حفظ منابع پایه و ارتقای کیفیت محیط زیست درتلاش هستیم برای راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب در تمام شهرک های صنعتی این گام را برداریم.

سلاجقه ادامه داد: شهرک صنعتی بهارستان به دلیل داشتن زیرساخت های لازم و فضای سبز قابل توجه حدود ۴۰ هکتار و اقداماتی در زمینه تصفیه خانه فاضلاب می تواند جزو صنایع سبز کشور قرار گیرد .

نباید محیط زیست فدای اقتصاد شود

وی با تاکید براینکه مردم اگر صنعتی مشکلات ایجاد کند به آن خو نمی گیرند افزود: با توجه به تغییر اقلیمی ، باید هر اتفاقی که رخ می دهد بهبود شاخص های زیست محیطی را در برداشته باشد .

سلاجقه با یادی از شهید خدمت آیت الله رییسی ادامه داد: ایشان می فرمود توسعه فرع محیط زیست است و در سفرهای استانی اخیر خود بااینکه درسال اقتصاد قرار داشتیم تاکید براین داشتند که نباید محیط زیست را فدای اقتصاد کرد .

وی یاد آور شد: توسعه باید متوازن و در کنار صنعت باشد بنابراین حضرت آیت الله رییسی تاکید داشتند که هر صنعتی که شکل می گیرد باید قبل از هر چیز تصفیه خانه آن صنعت راه بیفتد .

سلاجقه اضافه کرد: کشور ما کشور کم آبی است و درشهرستان کرج پنج درصد صنایع که بیشتر آنان ملی هستند، مستقر می باشند، بنابراین اقدامات موثری که امروز شاهد بودیم در شهرک بهارستان می تواند الگویی برای کشور قرار گیرد .

وی تاکید کرد : محیط زیست در استان البرز با توجه به انباشت جمعیت و جهت بادها می طلبد مورد توجه بیشتری قرار گیرد و بن بست ها دراین زمینه در دولت سیزدهم حذف شده بنابراین در دولت انقلابی در تلاش هستیم تا شاهد روزهای خوبی باشیم .

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: آب از ارکان اساسی محیط زیست است و با توجه به مدیریت خوبی که انجام شده باید صنعت پساب هرچه بیشتر در صنایع مورد توجه قرار گیرد تا آب تهیه شده از صنعت پساب برای فضای سبز و کشاورزی استفاده شود .

برای طرح توسه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بهارستان (ارتقاء سیستم تصفیه ) ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که ارتقای سیستم تصفیه شهرک صنعتی بهارستان ( فرآینده آنوکسیک ، شیمیایی ، فیلترشنی ) به ظرفیت ۲هزار متر مکعب است .

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.