فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۷۱۴

سرپرست موسسه آموزش بنیاد علوی مطرح کرد:

اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی در بنیاد مستضعفان

اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی در بنیاد مستضعفان

سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش بنیاد علوی، با بیان اینکه بنیاد مستضعفان برنامه‌هایی را در مناطق کم برخوردار در سال ۱۴۰۳ در نظر دارد گفت: برنامه‌هایی برای کاهش نابرابری‌های آموزشی در مدارس مناطق محروم توسط بنیاد مستضعفان اجرا می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، سید محمد بطحایی در نشست اردوی فرهنگی و قرآنی دانش آموزان دختر و پسر با بیان اینکه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی توجه بیشتری به حوزه کودکان، نوجوانان و جوانان مناطق کم برخوردار دارد گفت: این بنیاد برنامه‌هایی برای کاهش فاصله دانش آموزان مناطق کم برخوردار با مناطق برخوردار و پیشرفته در نظر دارد.

وی با بیان اینکه بخش عمده برنامه‌ها که بنیاد مستضعفان در دست اجرا دارد ناظر بر حوزه آموزش و مهارت و پرورش است افزود: بازوی عملیاتی برای اجرای برنامه‌های محرومیت زدایی در بنیاد مستضعفان، بنیاد علویست که اصلی‌ترین وظیفه آن اجرای برنامه‌های محرومیت در مناطق کم برخوردار است.

بطحایی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان برنامه‌هایی را برای کاهش فاصله دانش آموزان مناطق محروم از حیث بنیه تحصیلی، پیشرفت تحصیلی، وضعیت آموزشی با سایر مناطق برخوردار در دست اقدام دارد تا گامی در جهت عدالت آموزشی بردارد.

سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش بنیاد علوی با بیان اینکه برنامه‌ دیگر، ناظر بر حوزه مهارت‌آموزی و کارآفرینی است گفت: در سال ۱۴۰۳ برخی از مدارس مناطق محروم با اولویت این برنامه‌ها تقویت می‌شوند.

وی با بیان اینکه سومین برنامه‌ نیز الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی است افزود: در این برنامه‌ها به موضوعاتی مانند رجوع به قرآن و سواد رسانه‌ای پرداخته می‌شود. 

سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی با بیان اینکه ۳۶۰ هزار نفر در سال جاری تحت پوشش برنامه‌ها قرار می‌گیرند گفت: تعداد زیادی از افراد دانش‌آموزان و بقیه معلمان و خانواده‌ها هستند.

بطحایی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان نزدیک به یک همت، بیش از ۴۰۰ برابر اعتبار نسبت به سال گذشته به حوزه مهارت، آموزش و پرورش دانش‌آموزان مناطق محروم اختصاص داده است گفت: کمک به مدارس شبانه‌روزی در مناطق محروم، تجهیز هنرستان‌ها، تامین اقلام تحصیلی برای دانش‌آموزان از اقدامات دیگر بنیاد مستضعفان است.

سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش بنیاد علوی با بیان اینکه در تابستان یعنی تیر و مرداد سه رویداد مهم برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است، گفت: اولین اردو در اردوگاه فرهنگی ورزشی امام خمینی(ره) برای هزار دانش‌آموز از ۷ استان محروم در دو بخش دختران و پسران از امشب ساعت ۲۱ برگزار می‌شود.

بطحایی با بیان اینکه اردوی دوم با موضوع کتاب‌خوانی برای ۱۰۰۰دانش‌آموز دختر و پسر مناطق مرزی و محروم و حدود ۲۵۰ معلم برگزار می شود ادامه داد: اردوی سوم مبتنی بر همدلی مردادماه برای ۱۰۰۰ دانش‌آموز دیگر اجرا می‌شود. 

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۰۰۰ دانش‌آموز در این سه اردو شرکت می‌کنند عنوان کرد: در این اردوها از مربیان کارآزموده وزارت آموزش و پرورش و تعدادی از اساتید برای راهبری برنامه‌ها استفاده شده است. 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.