فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۰۸۱۰

سرانه جنگل در ایران ۱۷ صدم هکتار است

سرانه جنگل در ایران ۱۷ صدم هکتار است

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال کشور گفت: سرانه کنونی جنگل در ایران ۱۷ صدم هکتار است که طبق ماده ۱۵ افزایش قانون بهره وری، به ۲۵ صدم هکتار باید برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیدهاشم موسوی نژاد گفت: با توجه به اقلیم خشک و نیمه خشک کشور و متوسط بارش‌های سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی متر و دمای بالای هوا، امکان کاشت درخت و ایجاد جنگل در مناطق بیابانی و کویری وجود ندارد.

او با بیان اینکه برای رسیدن به فضای سبز شهری جهانی نیازمند کاشت ۳۷۰ هکتار درخت هستیم، افزود: برای رسیدن به متوسط فضای سبز شهری جهانی نیازمند کاشت ۶۸ میلیون اصله نهال هستیم‌که این امر امکان پذیر است.

موسوی نژاد ادامه داد: برای اجرای ماده ۱۵ قانون افزایش بهره وری، ۷ میلیون و ۵۵ هزار هکتار درخت‌کاری باید صورت بگیرد که طی ۵ برنامه مشابه کاشت یک میلیارد درخت این امر شدنی است. همچنین طبق ماده ۲۲ قانون هوای پاک، در سطح ۲۴ هزارهکتار باید حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال کاشته شود که این امر در سال نخست کاشت یک میلیارد درخت شدنی است.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال کشور، فضای سبز جهانی را ۶ هزارمتر مربع و آسیا را ۷ هزار متر مربع اعلام کرد و افزود: برای دستیابی به متوسط سرانه فضای آسیا باید ۴۵ میلیون و ۳۰۵ هزار هکتار جنگل‌کاری در راستای توسعه فضای سبز صورت بگیرد. گفتنی است بنابر ماده ۱۵ قانون افزایش بهره وری، سرانه جنگل از ۱۷ صدم باید به ۲۵ صدم برسد.

او گفت: برای ایجاد ۳۶ میلیون هکتار جنگل‌کاری، ۱۴ میلیارد اصله درخت باید کاشته شود که این امر به سهولت امکان پذیر نیست.  

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.