خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۱۶۷۸

نرخ عوارضی قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال چقدر است؟

نرخ عوارضی قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال چقدر است؟

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ عوارضی قطعه دوم آزاد تهران - شمال توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خصوص آخرین وضعیت عوارضی قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال گفت: هنوز مبلغ عوارضی قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال که باید توسط وزیر راه‌ و شهرسازی به امضا برسد انجام نشده و مبلغ آن ابلاغ نشده است‌.

 وی با بیان اینکه نرخ عوارضی آزادراهی تناسبی با هزینه و درآمد آزادراه‌ها برای سرمایه‌گذاری‌ها ندارد گفت: در حال حاضر نرخ عوارضی آزادراهی معادل قیمت یک پفک  است و با این نرخ‌ها نمی‌توان سرمایه‌گذاران را مجاب کرد در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: منابع دولت هم برای ساخت و سازها محدود است و در صورتی که بخواهیم  حمل و نقل کشور مانند دنیا کار کند درآمد هزینه آن باید متناسب با هم باشند.

او با بیان اینکه باید برنامه ریزی و اصلاح نرخ عوارضی به ویژه برای الکترونیکی کردن عوارضی ها صورت گیرد گفت: متاسفانه با حذف بیمه شخص ثالت برنامه ها برای الکترونیکی  عوارضی ها کم رنگ شده است و همین امر خود باعث ایجاد مشکل شده است.

وی گفت: پیش از این با انجام نشدن بیمه شخص ثالث میزان تسویه حساب‌های عوارضی با ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش مواجه شده بود که متاسفانه با حذف این قانون در بودجه ۱۴۰۳ ما شاهد نزولی شدن روند عوارضی ها هستیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.