خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۱۶۹۳

پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی سد مخمل کوه خرم آباد

پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی سد مخمل کوه خرم آباد

سد مخمل کوه خرم آباد که اواسط سال آینده به بهره‌برداری می رسد پیشرفت ۲۰ درصدی داشته. تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این سد هزینه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،استاندار لرستان گفت: سد مخمل‌کوه خرم‌آباد هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اواسط سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ابوطالب شفقت روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات خاک‌ریزی هسته رسی سد مخمل‌کوه اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این سد هزینه شده و برای بهره‌برداری از آن ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی گفت: همچنین تاکنون ۱۴ کیلومتر خط انتقال آب از سد کاکارضا به محل سد مخمل‌کوه انجام شده است و به زودی یک تونل انتقال آب دیگر به طول ۱۴ کیلومتر برای شهر خرم‌آباد اجرایی می‌شود.

وی افزود: همزمان با اجرا و تکمیل سد مخمل‌کوه خرم‌آباد آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه آب شرب این شهرستان ضروری است.

استاندار لرستان ادامه داد: عملیات اجرایی سد مخملکوه سال ۹۷ آغاز شد و این سد با حجم مخزن ۳۴ میلیون مترمکعب علاوه بر تامین آب شرب خرم‌آباد، با اشتغالزایی سه هزار نفر می‌تواند به رفع مشکل بیکاری و توسعه کشاورزی در این شهرستان کمک کند.

شفقت بیان کرد: سد مخملکوه سنگ ریزه ای با هسته رسی است که ۵۳ متر ارتفاع دارد و پنج میلیون مترمکعب آب مورد نیاز صنعت خرم آباد را تامین خواهد کرد.

 

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.