فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۲۲۶

آبروریزی دکتر علی صاحبی روانشناس در استرالیا

آبروریزی دکتر علی صاحبی روانشناس در استرالیا

دکتر علی صاحبی، روانشناس برجسته ایرانی ساکن استرالیا به علت تجاوز جنسی از کار برکنار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دکتر علی صاحبی، روانشناس برجسته ایرانی ساکن استرالیا، به دلیل برقراری رابطه جنسی با یکی از مراجعانش از ادامه فعالیت حرفه‌ای منع شد. او ادعا می‌کند به دلیل ناتوانی جنسی چنین رابطه‌ای نداشته است. دادگاه وی را به دلیل رفتار حرفه‌ای نامطلوب و سوء رفتار حرفه‌ای مجرم شناخت و مجوز فعالیت او لغو شد. دکتر صاحبی بیش از 400 هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد و سخنرانی‌هایی در TED داشته است.

دکتر علی صاحبی روانشناس مشهور ایرانی ساکن استرالیا که ویدیوهایش میلیون‌ها بار در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی دیده شده است و صدها هزار دنبال کننده دارد، پس از برقراری «رابطه جنسی» با یکی از مراجعانش از انجام فعالیت روانشناسی منع شد. وی ادعا می‌کند که به دلیل ناتوانی جنسی (اختلال نعوظ) اصلاً نمی‌توانسته وارد چنین رابطه‌ای شود.

دکتر علی صاحبی، ساکن سیدنی، صبح روز پنجشنبه 4 جولای در دادگاه مدنی و اداری نیو ساوث ولز استرالیا به دلیل «رفتار حرفه‌ای نامطلوب» و «سوء رفتار حرفه‌ای» مجرم شناخته شد و دستور لغو مجوز فعالیت وی را صادر کرد.

دکتر صاحبی که اهل ایران است بیش از 400000 دنبال کننده در اینستاگرام دارد و چندین سخنرانی در TED در زمینه روانشناسی داشته است. اوایل امسال، دکتر صاحبی پس از توصیف همجنسگرایی به عنوان یک «رفتار خودتخریب‌گر» در یکی از ویدیوهای وایرال خود، توجه‌ها را به خود جلب کرد.

در آن زمان کارزار جمع‌آوری امضایی برای ملزم کردن دکتر صاحبی برای حذف این ویدیو و عذرخواهی راه افتاد. او در نهایت ویدیو را حذف و عذرخواهی کرد.

در جلسه استماع دادگاهی که منجر به لغو مجور فعالیت حرفه‌ای او شده است، مشخص شد که در ماه‌های آوریل و می 2021 چگونه دکتر صاحبی که در آن زمان دارای همسر و فرزند بود، با یکی از مراجعان درمانی خود «رابطه عاظفی و جنسی» برقرار کرد.

این رابطه پس از شکایت رسمی مراجع به کمیسیون شکایات مراقبت‌های بهداشتی در آگست 2021 آشکار شد.

دکتر صاحبی منکر این رابطه شده است.

رابطه

دادگاه نحوه شروع رابطه را پس از ویزیت دکتر صاحبی برای جلسات درمانی خصوصی درباره مرگ اخیر مادرش و مشکلات مالی مورد بررسی قرار داد. دکتر صاحبی او را به جلسات منظم گروه درمانی دعوت کرد که او در خانه خود میزبانی می‌کرد و اغلب منجر به معاشرت گروهی و نوشیدن مشروب می‌شد.

در پایان یکی از «جلسات گروهی»، دکتر صاحبی یک «ویسکی با کیفیت خوب» را برای او و خودش باز کرد تا قبل از اینکه اوضاع «از کنترل خارج شود» آن را بنوشند.

در اظهارات این زن آمده است که او «هنوز احساس مستی» می‌کرده است که او و با آقای دکتر صاحبی وارد رابطه جنسی می‌شوند، اما «هوشیار و شوکه بود» زیرا «انتظار آن را نداشت».

در اظهارنامه دادگاه آمده است: «من پرسیدم که ما چه کار می‌کنیم و این چیست؟» او در بیانیه خود که به دادگاه ارائه شد گفت که آقای دکتر صاحبی گفته من را آنقدر دوست دارد که می‌خواهد پیش من بماند و شریک زندگی من باشد.

یکی از پیام های رد و بدل شده بین آقای دکتر صاحبی و مراجع خانم او که در اختیار دادگاه گذاشته شده است

رابطه‌ای بین آنها آغاز شد تا اینکه دکتر صاحبی به او گفت که باید برای دیدن پسرانش به ایران بازگردد. بیمار احساس کرد که در یک رابطه کامل با دکتر صاحبی است و وقتی او به ایران بازگشت، عصبانی شد، و همین عصبانیت باعث می‌شود او به دادگاه شکایت کند.

او گفت: «احساس می‌کردم که با او رابطه کامل دارم.»

دادگاه، دکتر صاحبی را به دلیل «رفتار حرفه‌ای نامطلوب» و «سوء رفتار حرفه‌ای» هم برای رابطه جنسی با بیمار و هم برای برگزاری «جلسات گروه درمانی غیرحرفه‌ای» مجرم شناخته است.

دادگاه از دو بیمار دیگر که در مورد «جلسات گروه درمانی» دکتر صاحبی در منزل با یکی از مراجعین شواهدی ارائه کردند، شواهدی را استماع کرد که «این جلسات دارای رقص و موسیقی، غذا و نوشیدنی، عمدتاً مشروبات الکلی بوده است.»

هیأت دادگاه در حکم خود، دکتر صاحبی را به عنوان «دروغگوی لجوج» معرفی کرده است.

مجوز دکتر صاحبی لغو می‌شود و اکنون از ارائه هرگونه خدمات روانشناسی منع شده است.

وی به مدت دو سال قادر به درخواست تجدید نظر در احکام دادگاه نخواهد بود و همچنین به پرداخت هزینه‌های کمیسیون شکایات بهداشتی محکوم شد.

منبع : بریتیش

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.