خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۲۶۵

مرز چذابه برای تردد زائران خارجی اربعین تعیین شده است

مرز چذابه برای تردد زائران خارجی اربعین تعیین شده است

وزیر کشور گفت: مسوولان عراقی نظرشان این بود یک مرز ایرانی برای تردد زائران خارجی اربعین حسینی انتخاب شود که در نهایت مرز چذابه برای این کار انتخاب شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، احمد وحیدی عصر امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز توفیق پیدا کردیم بعد از بازدید از مرزهای خسروی و مهران، از مرز چذابه بازدید داشته باشیم. با وزیر کشور عراق یک برنامه مشترک داشتیم تا به صورت مشترک از ۲ طرف مرزها بازدید و موضوعات را بررسی کنیم تا اگر کم و کسری وجود دارد آنها را بررسی کرده و تصمیم گیری های لازم انجام گیرد تا حل و فصل شوند.

وزیر کشور با بیان اینکه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تردد از مرز چذابه به خوبی انجام شده و به ویژه سال گذشته تلاش خوبی صورت گرفت، تصریح کرد: امسال نیز استاندار و همکاران در سطح استان خوزستان کارهای خوبی انجام داده‌اند که اکنون در حال بازدید هستیم تا اگر کار بیشتری نیاز است تصمیم گیری های لازم صورت گیرد و هر کار دیگری که باید در مرز عراق صورت گیرد با برادران عراقی مطرح کنیم تا آنها نیز انجام دهند.

وی در خصوص وضعیت تردد زائران گفت: بیشترین تردد از مرز مهران بوده و بعد از آن شلمچه دومین مرزی بوده که عمده تردد صورت گرفته است اما میزان عبور و مرور از پایانه‌های شلمچه و چذابه بیش از ۳۰ درصد بوده است.

وزیر کشور بیان کرد: خوزستانی‌های برای زائرانی که از این مسیر ب ه زیارت رفته‌اند، میزبان‌های بسیار خوبی بودند ان شاءلله امسال نیز مانند هر سال و حتی گرم‌تر میزبانی داشته باشند.

وحیدی ادامه داد: عراقی‌ها نظرشان این است که اتباع خارجی از یک مرز تردد داشته باشند که مرز چذابه انتخاب شده است لذا بار اصلی بر مرز چذابه است.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.