خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۸۸۱

مدیر کل منابع طبیعی فارس خبر داد

۱۰ سال حبس برای عامل آتش سوزی جنگل‌های شهرستان خفر

10 سال حبس برای عامل آتش سوزی جنگل‌های شهرستان خفر

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت:عامل آتش‌سوزی عمدی جنگل‌های شهرستان خفر به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حجت مرادی یکشنبه با اعلام این خبر گفت: این متخلف اقدام به آتش زدن عمدی در مراتع کراده، نعمت آباد، زرقلات و باروس، درمه و امیرسالار کرده بود که پس از پیگیری‌های مستمر حقوقی سرانجام با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و همراهی مردم شناسایی و دستگیر شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: به منظور تکمیل پرونده قضایی و صدور رای قطعی محکومیت حبس برای عامل آتش‌سوزی‌های گسترده در اراضی ملی این شهرستان در حال حاضر برای متخلف بازداشت موقت صادر شده است.

مرادی افزود: با استناد به ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع گفت: ایجاد آتش سوزی عمدی در جنگل‌ها جرم و براساس این قانون برای مرتکبین سه تا ۱۰ سال حبس در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: دستگاه قضایی ضمن تایید صحت آتش سوزی با استناد به ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی مرتکبین به ۱۰ سال حبس تعزیری و پرداخت خسارت محکوم شد.

وی ضمن هشدار جدی و قاطعانه به سودجویان و مخرّبان اراضی ملی اظهار کرد: در برخورد با عاملان آتش‌سوزی در جنگل‌ها خلأ قانونی چندانی وجود ندارد و در صورت‌ مشاهده هرگونه تخلف و یا آتش سوزی با همکاری دستگاه قضایی و با جدیت با خاطیان برخورد می شود.

طبق اعلام روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این آتش سوزی بخش هایی از مراتع و عرصه های جنگلی و دیگر گونه های گیاهی از بین رفت.

شهرستان خفر در فاصله ۱۰۹ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

 

 

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.