فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۵۷۰

آتش سوزی در بیمارستان شریعتی تهران؛ خسارت جانی گزارش نشد

آتش سوزی در بیمارستان شریعتی تهران؛ خسارت جانی گزارش نشد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از حریق یکی از ساختمان‌های یک مجتمع بیمارستانی در تقاطع خیابان کارگر و بزرگراه جلال آل احمد خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سید جلال ملکی درباره جزئیات حریق رخ داده در بیمارستان شریعتی تهران گفت: در سال ۲۱:۳۴ امشب، یک مورد حادثه حریق در یک بیمارستان واقع در تقاطع خیابان کارگر شمالی و بزرگراه آل احمد به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی ابتدا آتش‌نشانان هشت ایستگاه و سپس آتش نشانان دو ایستگاه دیگر و در مجموع عوامل ۱۰ ایستگاه را به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام کرد. 

وی با بیان اینکه نخستین گروه از آتش‌نشانان در ظرف مدت چهار دقیقه در محل حاضر شدند، گفت: با توجه به نوع حادثه، ایستگاه آتش‌نشانی زنان نیز به محل اعزام شده و در عملیات مشارکت داشتند.

ملکی با بیان اینکه کانون حریق اتاقک مخابرات در طبقک همکف یکی از ساختمان‌های این بیمارستان بود، گفت: این اتاقک کاملا شعله‌ور شده و شعله‌های آتش درحال سرایت به بخش‌های دیگر بود که با اقدام به موقع آتش‌نشانان از گسترش حریق جلوگیری شده و مدتی بعد نیز آتش به طورکامل مهار و اطفاء شد. دود زیادی از این حریق به طبقه منفی یک ساختمان و همچنین طبقات بالایی سرایت کرده بود و به همین دلیل نیز گروهی از آتش‌نشانان با کمک کادر درمان طرح اضطراری خروج بیماران را مورد بررسی قرار دادند که خوشبختانه نیازی به تخلیه بیماران نشد.

وی با بیان اینکه آتش وارد بخش‌های بستری بیمارستان نشده بود، گفت: در حال حاضر عملیات تخلیه دود و ایمن سازی اجرا شده است. عوامل ایستگاه زنان آتش‌نشان نیز در کنار دیگر آتش‌نشانان همچنان در محل حضور دارند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با انتقاد از بی‌توجهی به توصیه‌ها و اخطارهای آتش‌نشانی گفت: این مرکز نیز پیش از این چندین بار مورد بازرسی ایمنی قرار گرفته و موارد نقص ایمنی به مدیران آن اطلاع داده شده بود که متاسفانه توجه چندانی به آن نشده بود.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.