فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۹۵۴

آمار بالای سکته مغزی در ایران

آمار بالای سکته مغزی در ایران

رییس و اعضای هیات مدیره انجمن علمی مغز و اعصاب، بر اهمیت اطلاع رسانی از بیماری‌های مغز و اعصاب تاکید کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمود معتمدی رئیس انجمن علمی مغز و اعصاب، روز شنبه در نشست خبری روز جهانی مغز، گفت: برای پیشگیری از بیماری‌های مغز و اعصاب، باید کارهای بیشتری صورت بگیرد و از همین رو، با همکاری سازمان نظام پزشکی و اداره سلامت شهرداری تهران، تلاش می‌کنیم در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: بیماری‌های مغز و اعصاب خیلی زیاد هستند اما می‌توانیم بر روی برخی از بیماری‌ها بیشتر کار کنیم.

معتمدی ادامه داد: سردردها، میگرن، صرع، زوال عقل و…، از جمله بیماری‌های مغز و اعصاب هستند که باید برای مردم بیشتر اطلاع رسانی شود.

وی افزود: سکته‌های مغزی نیز از دیگر بیماری‌های مغز و اعصاب است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معتمدی گفت: انجمن مغز و اعصاب ایران، برنامه‌هایی را در همین راستا پیش بینی کرده است که از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌ها، اطلاع رسانی می‌شود.

وی همچنین از برگزاری همایش بیماری‌های مغز و اعصاب در روز دوشنبه اول مرداد ۱۴۰۳ در فرهنگسرای اندیشه خبر داد و افزود: این همایش برای اولین با هدف پیشگیری از بیماری‌های مغز و اعصاب، با حضور اساتید و متخصصین مغز و اعصاب و عموم مردم برگزار می‌شود.

در ادامه، مجید غفارپور عضو هیأت مدیره انجمن علمی مغز و اعصاب گفت: در ارتباط با بیماری‌های مغزی، اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیریم، آسیب مغز است که می‌تواند با عارضه‌های ناگوار همراه باشد.

وی به مبحث سردردها اشاره کرد و افزود: سردردهای ناگهانی و شدید و همراه با تب و ادامه دار و سردردهایی که فرد را از خواب شبانه بیدار کند، باید با مراجعه به پزشک متخصص، پیگیری شود.

غفارپور ادامه داد: ۱۰ الی ۱۵ درصد خانم‌ها و ۶ الی ۸ درصد آقایان میگرن دارند.

وی افزود: ۱۲ تا ۲۰ درصد علل بروز زوال عقل مربوط به عفونت‌ها است که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

غفارپور گفت: تشنج هم از دیگر موضوعات مهم است که بیماران مبتلا به این عارضه باید به آن توجه کنند.

وی افزود: نکته‌ای که خانم‌های باردار باید توجه داشته باشند، این است که اگر داروی تشنج مصرف می‌کنند، نباید دارو را در دوران حاملگی قطع کنند.

غفارپور اظهار داشت: انجام ورزش و مطالعه به صورت مداوم، باعث پیشگیری از زوال عقل می‌شود.

محمدرضا عزیزی متخصص مغز و اعصاب و مدیرکل آموزش سازمان نظام پزشکی، گفت: برگزاری همایش روز جهانی مغز، برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: شایع‌ترین علت مراجعه افراد به مراکز درمانی، سردرد است و شایع‌ترین علت غیبت از محل کار، سردرد است.

عزیزی گفت: روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شوند. بنابراین، خیلی مهم است که در زمینه بیماری‌های مغز و اعصاب، اطلاع رسانی شود.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.