فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۶۹۲

کاهش ساعات اداری در این استان کشور منتفی شد

کاهش ساعات اداری در این استان کشور منتفی شد

استاندار گیلان، با اشاره به ضرورت فعالیت ادارات جهت خدمت رسانی به مردم، یادآور شد: کاهش ساعات کاری را نخواهیم داشت، اما کاهش مصرف برق در دستور کار است.

به گزارش تجارت‌نیوز،  اسدالله عباسی امشب، ۲ مردادماه در گفت وگوی خبری، ضمن قدردانی از مدیران و کارکنان ادارات توزیع برق و برق منطقه‌ای استان گیلان جهت مدیریت شرایط ناشی از گرمای هوا، اظهار کرد: با توجه به گزارش هواشناسی شاهد ثبت دمای ۳۹ درجه سانتیگراد بودیم.

وی با بیان اینکه امروز بیشینه مصرف برق به ۱۹۷۱.۳ مگاوات رسید، افزود: نسبت به روز مشابه سال گذشته رشد ۴.۱ درصدی در مصرف برق داریم.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش نسبی دما تا پایان هفته و تداوم مصرف مشترکین برق، ادامه داد: شرایط سختی را مدیریت می‌کنیم و طی روزهای آینده نیز امکان ثبت رکوردهای مصرف وجود دارد لذا به مردم و مشترکین توصیه می‌کنیم مصرف بهینه و عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج بار را در دستور کار قرار دهند.

عباسی ۱۲ الی ۱۴ و ۲۰ الی ۲۳ را ساعات اوج بار دانست و عنوان کرد: با مدیریت مصرف می‌توانیم تداوم برق رسانی هم برای خودمان و هم برای سایر مشترکین را رقم بزنیم.

وی با اشاره به اثرگذاری تعطیلی اصناف در ساعت ۱۵ تا ۱۶، خاطرنشان کرد: ساعات کاری ادارات نیز ۶ صبح الی ۱۳ بعد از ظهر بوده و برنامه ای برای تعطیلی و کاهش ساعات کاری نداریم و باید مدیریت مصرف را با تنظیم درجه کولر بر روی ۲۵ درجه سانتیگراد جدی بگیریم.

استاندار گیلان ۵۰ درصد مصرف برق استان را مربوط به لوازم سرمایشی دانست و اضافه کرد: خاموش کردن لامپ‌های اضافه و استفاده از لوازم برقی پرمصرف همچون اتو و ماشین لباسشویی بعد از ساعت ۲۳ می‌تواند در پایداری شبکه اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت ادارات بعد از ساعت ۱۳ منوط به استفاده از مولد برق و خاموش کردن لوازم برقی پرمصرف و تنظیم درجه کولر بر روی ۲۵ درجه سانتیگراد است، گفت: مشترکین در بخش خانگی نیز در قالب پویش «با انرژی» به مدیریت مصرف برق کمک می‌کنند.

عباسی با اشاره به ضرورت فعالیت ادارات جهت خدمت رسانی به مردم، یادآور شد: کاهش ساعات کاری را نخواهیم داشت، اما کاهش مصرف برق در دستور کار است و امیدواریم با مشارکت مردم، پایداری شبکه را تا اوایل هفته آینده رقم بزنیم و مشکل خاموشی نداشته باشیم.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.