فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۱۳۸

پیامدهای ناگوار تخریب تالابها / اهمیت استفاده از افراد بومی در مدیریت تالابها

پیامدهای ناگوار تخریب تالابها / اهمیت استفاده از افراد بومی در مدیریت تالابها

مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از تالاب های بین المللی انزلی، امیرکلایه و پارک ملی بوجاق گفت: سازمان حفاظت محیط زیست رویکرد مدیریت زیست بومی تالاب های کشور را با کمک و مشارکت تمام ذینفعان و جوامع محلی در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش تجارت نیوز،

آرزو اشرفی زاده مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در سفر دو روزه به استان گیلان ضمن دیدار با دکتر حمزه عشوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان به منظور بررسی وضعیت اکولوژیکی و زیست محیطی تالاب های استان به همراه تورج صادقی معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی ، عباس حسن پور رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب‌های استان گیلان و با حضور کارشناسان سازمان از تالاب‌های گیلان از جمله تالاب بین المللی انزلی و اداره نظارت و پایش تالاب انزلی، تالاب بوجاق، امیرکلایه لاهیجان بازدید کرد و پروژه های اجرا شده در تالاب‌های استان و مشکلات این تالابها را مورد بررسی قرار دادند.

وی در حاشیه بازدید از تالاب های استان گیلان گفت: نقش اصلی و عمده در حفاظت و احیای تالاب‌ها بر عهده مردم و دستگاه‌های متولی است.

اشرفی زاده گفت: تالاب‌ها خدمات و ارزش های زیادی را از جنبه های مختلف اکولوژیکی، زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی برای انسان ها و طبیعت دارند و حفاظت و احیای تالاب‌ها می‌تواند نقش مستقیم در زندگی مردم و جوامع محلی داشته باشد. همین طور تخریب آنها نیز پیامدهای ناگواری همچون ایجاد کانون های ریزگرد، فرونشست های حوزه آبریز تالاب و آسیب به تنوع زیستی منطقه را در بر خواهد داشت.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.