فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۱۶۳

توضیح درباره شکست آسفالت و ریزش در محدوده خیابان ولیعصر (عج) تقاطع پل شهید همت /تلاش می‌کنیم تا فردا معبر پایدارسازی و بازگشایی شود

توضیح درباره شکست آسفالت و ریزش در محدوده خیابان ولیعصر (عج) تقاطع پل شهید همت /تلاش می‌کنیم تا فردا معبر پایدارسازی و بازگشایی شود

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره فروریزش در خیابان ولیعصر (عج) توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

علی نصیری» رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره حادثه خیابان ولیعصر در پی ترکیدگی لوله آب در خیابان برزیل گفت: ترکیدگی لوله آب در خیابان برزیل باعث آب شُستگی در خیابان ولیعصر محدوده توانیر شده است که منجر به شکست آسفالت و ریزش در محدوده جنوب به شمال خیابان ولیعصر قبل از تقاطع پل شهید همت شده است. 

وی ادامه داد: حادثه اصلی ترکیدگی لوله اصلی آب که وظیفه انتقال آب مخزن به مخزن را داشته در خیابان برزیل نرسیده به میدان ونک بوده است، این لوله، لوله اصلی آب شرب منطقه نبوده است. در پی شکسته شدن لوله، آب نفوذ کرده و وارد خیابان ولیعصر می‌شود. در خیابان ولیعصر به دلیل عملیات عمرانی که در حال انجام بوده است، جداول نحرهای این محدوده برداشته شده و همین امر باعث می‌شود که آبِ وارد شده در خیابان ولیعصر به سطح زیرین خیابان نفوذ کند و باعث ایجاد حفره و ریزش در این محدوده می‌شود. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: آب نفوذ کرده به خیابان ولیعصر به یک سازه نیمه کاره و یک سازه مسکونی نفوذ می‌کند که در حال حاضر با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی تخلیه آب صورت گرفته است. همچنین آب در سطح معبر به صورت کامل تخلیه شده است و در حال ترمیم و عملیات فنی و اجرایی و پرکردن حفره ایجاد شده هستیم. 

تلاش دستگاههای خدماتی به ویژه نیروهای آتش نشانی برای جلوگیری از وقوع حادثه ای شبیه خیابان شهران

وی با بیان اینکه بلافاصله مرکز هماهنگی عملیات اضطراری EOC به صورت نسبی فعال شده و نسبت به هماهنگی سازمان های مرتبط اقدام شده است، ادامه داد: در پی این حادثه با شرکت گاز هماهنگی لازم صورت گرفته است تا درخصوص ایمن‌سازی این منطقه، گاز منطقه قطع شود و در حال حاضر نیز عملیات حفاری و ایمن‌سازی و بازسازی محدوده در حال انجام است. خوشبختانه با حضور به موقع عوامل شهرداری و نیروهای امدادی و خدماتی از بروز حادثه‌ای شبیه حادثه خیابان شهران جلوگیری شد. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر فرماندهی این بحران با مدیریت خدمات شهری شهرداری تهران و آقای نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران در محل حادثه حضور دارند. همچنین مهندس حق بین معاون فنی و عمرانی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران نیز در محل حادثه حضور دارند همچنین نیروهای سازمان مدیریت بحران نیز از ساعات اولیه در محل حادثه حاضر هستند، مدیرعامل آبفا و رییس پلیس راهور تهران بزرگ، سردار نجات جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله و مسئولان شرکت گاز نیز در حال حاضر در محل حادثه حضور دارند. مشاور تخصصی سازمان مدیریت بحران و همچنین از مجموعه مرکز تحقیقات وزارت راه و مسکن یک متخصص فروریزش و فرونشست در محل حادثه حضور دارند و محدوده‌ای که نیاز به ایمن‌سازی دارد توسط این متخصصان بررسی شده است. همچنین سایر محدوده های حوالی محل حادثه نیز توسط این متخصصان بررسی شده تا از بروز حادثه ثانویه جلوگیری شود.

به گفته وی واحد اچ اس ای منطقه و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین واحد سیار پشتیبانی عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران به همراه رییس سازمان، معاون پیشگیری و کاهش خطر و معاون عملیات و آمادگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از دقایق اولیه در محل حادثه حضور دارند. 

نصیری با بیان اینکه امیدواریم شرایط این محدوده را تا فردا به حالت عادی باز گردانیم، گفت: تمام تلاش دستگاه‌ها این است که تا فردا این معبر ایمن‌سازی و پایدارسازی شده و بازگشایی شود.

 

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.