فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۵۵۴

قفل شدن ترمز دستگاه؛ علت حادثه شهربازی چیتگر

قفل شدن ترمز دستگاه؛ علت حادثه شهربازی چیتگر

رئیس انجمن صنفی شهربازی داران ایران علت حادثه شهربازی چیتگر را قفل شدن ترمز دستگاه عنوان کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

 

رضا مردانی، رئیس انجمن صنفی شهربازی‌داران ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد حادثه شهربازی چیتگر گفت: در بررسی هایی که صورت گرفته است مشخص شد که به دلیل قفل شدن یکی از میکروسوئیچ ها بالا این حادثه رخ داده است و پس از آن یک تیم تحقیقاتی فنی از سوی انجمن صنفی شهربازی داران ایران تشکیل شد تا بررسی ها به صورت دقیق‌تری انجام شود.

وی افزود: ما هم منتظر نتیجه این بررسی ها هستیم تا مشخص شود به طور دقیق چه مساله‌ای باعث این اتفاق شده است، البته در تمامی شهربازی‌های کشور چک لیستی وجود دارد و روزانه تمامی تجهیزات مورد بررسی ویژه فنی قرار می گیرند و مسئولین فنی پیش از حرکت دستگاه تمامی موارد فنی را چک می‌کنند.

احتمال نداشتن باد پمپ باد

رئیس انجمن صنفی شهربازی داران ایران ادامه داد: مدیر شهربازی چیتگر نداشتن کمپرسور باد پمپ باد و پاره شدن شیلنگ این پمپ را علت این حادثه عنوان کرده است، اما با این وجود تیم فنی تشکیل و به محل حادثه اعزام شدند و قرار است جلسه‌ای نیز با مسئول فنی و مدیر شهربازی برگزار شود تا از نزدیک بررسی ها صورت گرفته علت این اتفاق دقیق تر مشخص شود.

مردانی افزود: البته احتمال اشتباه انسانی در این حادثه پائین است و دخالت انسان تا پیش از روشن‌ شدن دستگاه است و زمانی که دکمه دستگاهی فشار داده می‌شود هدایت آن از دست انسان خارج شده و حرکت دستگاه‌های شهربازی‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: از جمله دلایلی که می تواند باعث پاره شدن شیلنگ باد شود مدت زمان کارکرد، فرسوده شدن، هوای گرم و انبساط و استفاده از اجناس متفرقه است. اما دلایل دیگری هم می‌تواند داشته باشد که پس از بررسی تیم فنی مشخص خواهد شد.

بررسی روزانه، هفتگی و ماهیانه تجهیزات شهربازی‌های کشور

رئیس انجمن صنفی شهربازی داران ایران تصریح کرد: مردم نگران نباشند این دستگاه‌ ها زیر نظر سازمان ملی استاندارد هستند و به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه بررسی می شوند و به لحاظ ایمنی حتی قابل رقابت با تجهیزات کشورهای اروپایی هستند.

مردانی در ادامه گفت: دستگاه ها زیر نظر سازمان ملی استاندارد ساخته شده‌اند و در هر کشوری حتی کشورهای اروپایی نیز امکان دارد چنین اتفاقاتی رخ دهد، اما بر اساس آمارهای حوادث در دنیا ایران یکی از کمترین تعداد حوادث را ثبت می کند.

گفتنی است؛ هفته گذشته در پی یک حادثه در دستگاه اسکیت u شهربازی دریاچه شهدای خلیج فارس ۱۵ زن و مرد به دلیل قفل شدن ترمز این دستگاه تفریحی در ارتفاع بالا گرفتار شده بودند که آتش نشانان با استفاده از بالابر هیدرولیکی خود را به این دستگاه رسانده و با باز کردن حفاظ، این افراد را به پایین منتقل کردند.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.