فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۸۶۱

دریافت زیرمیزی پزشکان را گزارش کنید

دریافت زیرمیزی پزشکان را گزارش کنید

دادستان همدان با تاکید بر اینکه پزشکان هیچ مجوزی برای دریافت وجه خارج از تعرفه از بیماران را ندارند، گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه دریافت وجه اضافی با عنوان زیرمیزی را به دفتر دادستانی یا نظام‌ پزشکی گزارش دهند.

به گزارش تجارت نیوز،

عباس نجفی با اشاره به موضوع دریافت زیرمیزی برخی پزشکان در همدان، اظهار داشت: موضوع زیرمیزی پزشکان را پیگیر هستیم و هر موردی که به ما اعلام شود، بررسی می‌شود ‌و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دریافت وجه خارج از تعرفه پزشکان یک اقدام نامشروع است و هیچ مجوزی برای دریافت مبلغ اضافی ندارند، تصریح کرد: موارد تخلف را به سازمان نظام پزشکی ارجاع می‌دهیم و آن‌ها هم تا ابطال پروانه پزشکی پیش‌ می‌روند.

دادستان همدان با بیان اینکه ضمانت اجرای قوانین وجود دارد، گفت: اما چالش اصلی این است که دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی باید برای این مشکل ساز و کار نظارتی قوی ببینید.

نجفی با تاکید بر اینکه قرار نیست این بار را به دوش مردم‌ بیندازیم و انتظار داشته باشیم هر موردی را به ما گزارش کنند، عنوان کرد: وقتی یک مشکل شیوع پیدا می‌کند باید دستگاه‌های مسئول بروند بررسی و مستندسازی کنند و ضمن برخورد انتظامی با فرد متخلف به ما هم اعلام کنند.

وی با بیان اینکه شکایات مردمی در زمینه دریافت وجه خارج از تعرفه پزشکان، بسیار محدود است، گفت: در یک سال گذشته فقط دو مورد گزارش تخلف داشتیم‌ که آن هم در حد اطلاع بوده و مستندانی نداشته است، البته چون باید دستگاه نظارتی این کار را انجام‌ دهد و بیمار رنج بیماری دارد و وظیفه ندارد.

دادستان همدان افزود: مردم می‌توانند از طریق حضور در دفتر دادستانی و یا ثبت شکایت در سامانه ثنا از طریق گوشی می‌توانند تخلف پزشکی را با مستندات بارگذاری کنند که هویت شخص هم مشخص نمی‌شود. مورد بعدی هم ثبت گزارش از طریق نظام پزشکی است.

نجفی با تاکید بر اینکه توجیه پزشکان برای دریافت وجه خارج از تعرفه، غیرمنطقی و خلاف قانون است‌، گفت: پزشکان به هیچ عنوان اجازه دریافت وجه بیش از تعرفه نیستند.

وی با تاکید بر اینکه تذکر جدی به نظام پزشکی و دانشگاه خواهیم داد، بیان کرد: باید شرایط درمان به گونه‌ای باشد که بیمار غیر از رنج بیماری مشکل دیگری نداشته باشد.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.