فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۵۲۴

پروفسور فرهاد قاسمی قاچاقچی مواد از آب درآمد

پروفسور فرهاد قاسمی قاچاقچی مواد از آب درآمد

در بیانیه پلیس آمده است که فرهاد پازوکی، رهبر این گروه خلافکار در فرودگاه الدورادو و برنستن بیارته نفر دوم این باند نیز که اهل نروژ است.

به گزارش تجارت نیوز،

پلیس کلمبیا روز سه شنبه اعلام کرد مردی نروژی با لقب «پروفسور» که متهم به رهبری یک باند خلافکار است در بوگوتا دستگیر شد. به گفته پلیس اعضای این باند با قایق‌ کوکائین را از آمریکای جنوبی به اروپا قاچاق می‌کردند.

در بیانیه پلیس آمده است که فرهاد پازوکی، رهبر این گروه خلافکار در فرودگاه الدورادو و برنستن بیارته نفر دوم این باند نیز که اهل نروژ است در شهر ساحلی بارانکیلا در دریای کارائیب دستگیر شدند.

پلیس گفت: «بر اساس تحقیقات آژانس‌های بین‌المللی، شهروند دستگیر شده (پازوکی فرهاد) با باند‌های «کلن دل گلفو»، بزرگ‌ترین کارتل کلمبیا و کارتل‌های مکزیکی مانند سینالوآ و جالیسکو نووا ژنراسیون ارتباط داشته است».

شهردار بوگوتا فیلمی را منتشر کرد که در آن نشان می‌هد فرهاد پازوکی بازداشت شده است. او متهم به رهبری بزرگترین سازمان «قاچاق مواد مخدر با قایق بادبانی» در جهان است.

اوایل ماه میلادی جاری، پلیس اسپانیا از دستگیری ۵۰ نفر از هشت کشور مختلف و توقیف ۱.۵ تن کوکائین و هشت «قایق بادبانی حمل مواد مخدر» خبر داد. به گفته پلیس این افراد با فرهاد پازوکی ارتباط داشتند.

یوروپل ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد ماموران پس از یورش به این قایق‌ها و دستگیری افراد، بسته‌‌هایی حاوی کوکائین را کشف کردند.

یوروپل می‌گوید که پیش از انجام عملیات، بازداشت پازوکی را به عنوان یک «هدف ارزشمند» در نظر گرفته بود. این سازمان همچنین گفته است که پازوکی بیش از ۲۰ سال تجربه خرید و فروش مواد مخدر را دارد و توانسته اعتماد کامل کارتل‌های مواد مخدر کلمبیا و مکزیک را که با آنها همکاری داشت، جلب کند.

منبع : یورونیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.