فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۶۳۷

رییس پلیس فتا استان بوشهر:

زائران مراقب کلاهبرداری های سایبری در پیاده روی اربعین باشند

زائران مراقب کلاهبرداری های سایبری در پیاده روی اربعین باشند

رییس پلیس فتا استان بوشهر از ضرورت توجه به نکات ایمنی سایبری برای مصون ماندن شهروندان از ترفندها و شگردهای مجرمانه کلاهبرداران و مجرمین سایبری در این ایام خاص خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

سرهنگ مهدی قاسمی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افراد سودجو و مجرمین سایبری همانند سنوات گذشته، تلاش خواهند کرد که از سهل انگاری کاربران برای نیل مقاصد مجرمانه خود بهره برداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: هنگام اعطای کمک‌های مالی به مواکب و یا پرداخت نذورات نقدی به صورت اینترنتی، حتماً آدرس صحیح مواکب، سازمان‌ها و مؤسسات رسمی و قانونی که از رسانه‌های معتبر کشور نظیر صدا و سیما اعلام می‌شود را یادداشت و به آن آدرس اینترنتی مراجعه کنید.

وی گفت: حتی‌المقدور در طول سفر و هنگام شرکت در پیاده روی اربعین و در زمان استفاده از اینترنت‌های وای‌فای عمومی که از امنیت بالایی برخوردار نیست، از همراه‌بانک خود برای انجام فعالیت اقتصادی استفاده نکنید.

سرهنگ قاسمی ادامه داد: برای تهیه اینترنتی بلیط هرگونه وسایل نقلیه جهت تردد به مرز یا مراجعت به محل سکونت خود، دقت شود که آدرس دقیق اینترنتی سایت معتبر را شخصاً در آدرس‌بار مرورگر وارد کنید.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر توصیه کرد: جهت ثبت‌نام در سامانه سماح (سامانه مدیریت اربعین حسینی)، به آدرس صحیح سایت، دقت شود و از ورود به لینک‌های آگهی شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری و ضمن عدم توجه به شایعات، هرگونه اخبار صحیح را از کانال‌های ارتباطی رسمی ستاد اربعین وزرات کشور کسب کنید.

وی بیان داشت: مواظب پیام‌های کلاهبرداری دریافتی در قالب موارد مرتبط با سفر اربعین باشید و از کلیک بر روی لینک‌های جانمایی شده خودداری، به محض دریافت پیام که معمولاً از سر شماره شخصی نظیر شماره همراه ارسال می‌شود، آن را حذف کنید و ترجیحاً قبل از عزیمت به پیاده‌روی و خروج از مرزها، به علت احتمال مفقود شدن گوشی تلفن همراه شما در طول سفر، اطلاعات شخصی ذخیره شده بر روی تلفن همراه خود را حذف، تا آسیبی متوجه شما نشود.

سرهنگ قاسمی اعلام داشت: برای خرید ارز اربعین با دریافت آخرین نسخه نرم‌افزار اعلامی مرتبط با هر بانک نظیر روبیکا برای بانک سپه یا بله برای بانک ملی، پست بانک و انجام مراحل برابر اطلاع رسانی رسمی صورت پذیرفته اقدام و وارد سایر آدرس و لینک‌های تبلیغ شده در شبکه‌های اجتماعی نشوید.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر ضمن آرزوی سفری سرشار از سلامت، امنیت و برکات معنوی برای هم استانی‌ها بیان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات، شکایات خود یا اخذ راهنمایی و مشاوره را با مراجعه به سایت پلیس فتا، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با کارشناسان سایبری در میان گذاشته و پاسخ خود را دریافت کنند.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.