فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۹۱۲

توصیه های اورژانس به زائران اربعین

توصیه های اورژانس به زائران اربعین

سخنگوی سازمان اورژانس کشور تأکید کرد: برخلاف باور نادرستی که در جامعه رایج است، زائران اربعین حسینی به جای پوشیدن جوراب های نازک، باید برای جلوگیری از تاول زدن پاها در طول مسیر پیاده‌روی، از جوراب‌های ضخیم استفاده کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

بابک یکتاپرست اظهار داشت: یکی از مشکلات رایج میان زائران اربعین حسینی، ایجاد تاول‌های پوستی در پاها است که اغلب به دلیل استفاده نادرست از جوراب‌های نازک رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: پوشیدن جوراب‌های ضخیم می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از تاول‌ها ایفا کند، زیرا این جوراب‌ها به جذب رطوبت و کاهش اصطکاک بین پا و کفش کمک می‌کنند.

یکتاپرست با اشاره به این که بسیاری از افراد به‌اشتباه تصور می‌کنند پوشیدن جوراب نازک به دلیل سبکی و خنکی بهتر است، افزود: این باور غلط می‌تواند عواقب ناخوشایندی به همراه داشته باشد، جوراب‌های نازک نه تنها از تاول زدن پاها جلوگیری نمی‌کنند، بلکه با افزایش اصطکاک ممکن است به بروز مشکلات بیشتری منجر شوند.

وی تاکید کرد: زائران باید حتماً از جوراب‌های ضخیم و مناسب که توانایی جذب تعریق و کاهش اصطکاک را دارند، استفاده کنند تا بتوانند این سفر معنوی را با سلامت بیشتری به پایان برسانند.

یکتاپرست در ادامه به توصیه‌های بهداشتی دیگری برای زائران اربعین اشاره کرد و گفت: برای حفظ سلامت در طول سفر، زائران باید به‌طور مداوم آب بنوشند تا از کم‌آبی بدن جلوگیری کنند. همچنین، استفاده از کلاه لبه دار، عینک آفتابی مناسب و کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست در برابر تابش مستقیم آفتاب ضروری است.

وی همچنین به اهمیت استفاده از کفش‌های مناسب و راحت که از پاها به‌ خوبی حمایت می‌کنند، تاکید کرد و افزود: زائران باید ضمن توجه به بهداشت فردی، جهت حفظ انرژی و پیشگیری از آسیب‌های جسمی در طول مسیر به صورت منظم، استراحت کنند.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.