فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۶۲۲

ماجرای بخشنامه عجیب آموزش و پرورش برای بازنشستگی معلمان چه بود؟

ماجرای بخشنامه عجیب آموزش و پرورش برای بازنشستگی معلمان چه بود؟

بخشنامه آموزش و پرورش مبنی بر ممنوعیت بازنشستگی معلمان با واکنش مجلس شورای اسلامی همراه شد.

به گزارش تجارت نیوز،

اخیراً وزارت آموزش و پرورش با صدور بخشنامه‌ای، محدودیتی را برای بازنشستگی معلمان ایجاد کرده است؛ این محدودیت، راهکاری برای جبران مسئله کمبود معلم در مهر ۱۴۰۳ است.

تسنیم در خبری نوشت:در بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش آمده است: نظر به استعلام به‌عمل‌آمده از سازمان امور اداری و استخدامی کشور مبنی بر ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص استمرار خدمت آن دسته از کارمندان و معلمانی که فاقد جمع شرایط ۳۰ سال خدمت و ۶۰ سال سن برای دارندگان مدرک کارشناسی و ۳۵ سال خدمت و ۶۵ سال برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر هستند؛

براساس نظر آن اداره‌کل و استعلام فوق‌الذکر، بازنشستگی افرادی که جمیع شرایط یادشده را دارا نیستند درصورت نیاز به خدمت آنها ممنوع است.

در خصوص افراد دارای بیماری خاص و صعب‌العلاج که مورد تأیید شورای پزشکی باشد با تأیید و موافقت مدیرکل استان در پایان شهریور ماه سال جاری تصمیم‌گیری به‌عمل خواهد آمد.

این بخشنامه منجر به فراخواندن رضا مرادصحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش به مجلس شده است.

علیرضا منادی؛ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دراین‌باره گفته است: وزیر آموزش و پرورش برای توضیح این بخشنامه به مجلس فراخوانده شده است، باید بپذیریم که نمی‌توان به زور و اجبار کسی را در سیستم آموزشی کشور نگه‌داشت.

مطابق شرایط ماده ۱۰۳ مدیریت خدمات کشوری، خدمت کارکنان مازاد بر ۳۰ سال تا هر سن و سابقه‌ای منوط به رضایت کارمند است و هیچ دستگاه دولتی نمی‌تواند بدون رضایت کارمند و به‌شکل اجبار، افراد را بعد از رسیدن به سابقه خدمت بازنشسته نکند، این بند قانونی شامل حال معلمان هم می‌شود.

منبع : خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.