فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۶۸۱

کمبود ۲۰۳ هزار معلم در سال گذشته/ بخشنامه محدودیت بازنشستگی معلمان اصلاح می شود

کمبود 203 هزار معلم در سال گذشته/ بخشنامه محدودیت بازنشستگی معلمان اصلاح می شود

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه جمعیت دانش‌آموزان ایرانی و اتباع در مدارس کشور برای مهر امسال، ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است، گفت: بخشنامه محدودیت بازنشستگی معلمان اصلاح خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز،

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آمار دانش‌آموزان کشور در سال 1388، 12 میلیون و 700 هزار نفر بود، اظهار کرد: جمعیت دانش‌آموزان حاضر در مدارس کشور (ایرانی و اتباع) در سال تحصیلی جدید به 17 میلیون و 500 هزار نفر رسیده است.

وی افزود: با وجود رشد جمعیت دانش‌آموزان کشور اما امکانات و نیروی انسانی آموزش و پرورش نه‌تنها افزایش نداشته بلکه کمتر هم شده است، بنابراین مدیریت در این وزارتخانه دشوارتر شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این وزارتخانه 44.2 درصد کل کارکنان دولت را شامل می‌شود، بیان کرد: بودجه وزارت آموزش و پرورش 10 درصد بودجه دولت است.

فرهادی ادامه داد: از سال 1382 تا به امروز به لحاظ توسعه فضای آموزشی با رشد بسیاری مواجه بودیم اما در سال 1382 حدود 79 هزار سرایدار و خدمتگزار در مدارس داشتیم و اکنون به 51 هزار نفر کاهش یافته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از یک‌پنجم نیروهای موجود آموزش و پرورش در سه سال اخیر استخدام شدند، مطرح کرد: امسال 105 هزار ردیف استخدامی دریافت کردیم. در آزمون آموزگاری سال گذشته، 28 هزار ظرفیت استخدام داشتیم که 17 هزار و 400 نفر پذیرفته شدند، امسال نیز 28 هزار ظرفیت داشتیم که 21 هزار نفر پذیرفته شدند.

وی گفت: سال گذشته 572 هزار معترض به رتبه‌بندی داشتیم که اکنون به عدد صفر رسیده است همچنین سال گذشته 203 هزار کمبود معلم داشتیم که امسال میزان کمبود 50 هزار نفر کاهش یافته است. مهر امسال دغدغه نیروی انسانی نداریم.

فرهادی درباره اعمال محدودیت برای بازنشستگی معلمان مطرح کرد: به تازگی تصمیمی درباره تأمین معلم برای مهر 1403 گرفته و بخشنامه محدودیت بازنشستگی ابلاغ شد، براساس این بخشنامه و مطابق ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری، معلمان تا 30 سال سابقه و 60 سال بازنشسته خواهند شد.

وی ادامه داد: این بخشنامه زمانی صادر شد که برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده بود، هم‌اکنون با ابلاغ این برنامه، بخشنامه محدودیت بازنشستگی اصلاح خواهد شد و مشوق‌هایی را برای ایجاد انگیزه در میان معلمان به منظور استمرار خدمت در نظر می‌گیریم تا از بحران کمبود نیروی انسانی که تا 2 سال آینده با آن مواجه هستیم، نجات یابیم. بعد از دو سال با توجه به فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و رجایی کمبود نیروی انسانی مدیریت خواهد شد و امسال نیز مهرماه آرامی را خواهیم داشت.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.