فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۸۰۲

شهردار منطقه ۱۲ تهران:

بازار تهران گازرسانی می شود/ افزودن کاربری جدید به خیابان ۳۰ تیر

بازار تهران گازرسانی می شود/ افزودن کاربری جدید به خیابان 30 تیر

شهردار منطقه ۱۲ تهران از وعده اداره گاز برای گازرسانی به بازار تهران خبر داد و گفت: محور بازار، یک محور ۳۵ متری است که ضلع شمال گاز دارد اما ضلع جنوبی گاز ندارد.

به گزارش تجارت نیوز،

وحیدرضا محمدی انارکی در نشست خبری عصر امروز خود با بیان اینکه بافت تاریخی، بافت فرسوده و حتی همپوشانی این دو موضوع سبب شده که عقب ماندگی این منطقه در این حوزه بیشتر است و نتوانستیم خدمات مناسب به مردم ارائه دهیم، گفت: در منطقه ۱۲ به علت محدودیت‌ها، مردم محلات وضعیت ترافیکی مناسبی ندارند؛ البته موانع مربوط به حوزه بافت میراثی و فرسوده است که مخاطراتی ایجاد کرده است‌.

وی با بیان اینکه متأسفانه به دلیل عدم توجیه ساخت و ساز در این منطقه کمترین رشد جمعیت و حتی کاهش جمعیت در محلات اصیل را شاهد هستیم، افزود: البته در این دوره مدیریت شهری با تدبیر شهردار تهران اقدامات خوبی انجام شده است؛ اما نیاز به نگاه ویژه به بافت تاریخی و فرسوده منطقه ۱۲ باید باشد.

انارکی با تأکید بر اینکه انصافا در منطقه ۱۲ در حوزه عمرانی اقدامات خوبی انجام شده است، اظهار کرد: حجم کار زیادی در منطقه ۱۲ انجام شده است و توانستیم رضایت مردمی را کسب کنیم و سعی کردیم با ارتباط بیشتر با اهالی و کسبه از نظرات و گلایه‌های شهروندان استفاده کنیم.

شهردار منطقه ۱۲ تهران با بیان اینکه در سال گذشته ۴۵ هزار تن آسفالت در معابر توزیع شده و بنا داریم در سال جاری بیش از ۵۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر توزیع شود، افزود: همیشه یکی از چالش‌های تهران مسائل و حواشی بازار تهران بود که دستفروشان ساماندهی شدند و برای اولین بار بساط گستران را در یک فضای دیگر ساماندهی شد.

وی بیان کرد: در حوزه گردشگری بیشترین همکاری با وزارت گردشگری شد؛ بگونه‌ای که سازمان میراث قرار شد که از سرچشمه تا خانه کاظمی مسیر گردشگری ایجاد کند و در مورد احیای خانه های تاریخی جلسات زیادی با احیاگران داشتیم تا این خانه‌های میراثی که تبدیل به پاتوق کارتن خواب‌ها شده بود، ساماندهی شود.

شهردار منطقه ۱۲ تهران افزود: امسال ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی تعریف کردیم، جدا از اینکه معاونت فنی شهرداری نیز حدود هزار میلیارد تومان پروژه تعریف کرده است. همچون بازطراحی خانه بلدیه که قرار است در شهریورماه تقدیم مردم شود.

انارکی در مورد ساماندهی بازار تهران با تأکید بر اینکه در مورد بهبود ساماندهی بازار تهران باید گریزی به نبود مدیریت یکپارچه شهری زد، تأکید کرد: مسئله ایمنی بازار قابل گذشت نیست و هرروز نگرانی‌ها را ایجاد می‌کنند؛ چرا که محدوده بازار اثری فراتر از منطقه ۱۲ دارد و محدوده ۱۱۲ هکتاری است که روزانه بیش از ۲ میلیون نفر در آن تردد می‌کنند.

شهردار منطقه ۱۲ تهران با بیان اینکه در محدوده بازار اداره گاز محدودیت هایی ایجاد کرده است،  گفت: محور بازار، یک محور ۳۵ متری است که ضلع شمال گاز دارد اما ضلع جنوبی گاز ندارد و رستورانهای اصلی تهران هم در اینجا هستند و شاید روزانه ۱۰۰ هزار پرس غذا سرو شود و مقدار زیادی گاز مایع استفاده می‌کنند و با کپسول گاز تأمین می‌شود. اصلا مگر می‌شود در کشور ما که به روستاهای دور گاز رسانده شده؛ اما بازار گاز نداشته باشد؟ البته الان اداره گاز می‌گوید برای لبه ۱۵ خرداد گاز تأمین می‌کند.

وی با اعلام‌ خبر اتصال بازار تهران به شبکه فاضلاب سراسری گفت: بازار ۵۰۰ چاه جذبی داشت که اصلا به شبکه وصل نبود و بعد از ۴۰ سال انشعاب فاضلاب بازار وصل می‌شود.

انارکی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید مسئولیت خود را در بازار بر عهده بگیرند، افزود: ما نقشه راهی در بحث ایمن سازی مشاعات تهیه کردیم اما باید اعتبار مازاد به بازار تهران تزریق شود.

وی در مورد سرانجام‌ محور۳۰ تیر با تأکید بر اینکه این‌محور گردشگری است اما صرفا به سمت اغذیه سوق داده شده بود، گفت: سازمان ساماندهی صنایع و مشاغل فراخوان جدید صادر کرده بود و از یک ماه آینده بهره بردار می‌تواند با کاربری فرهنگی و اغذیه در محور مستقر شود.

شهردار منطقه ۱۲ تهران در مورد ترافیک بازار نیز با تأکید بر اینکه مدهای حمل و نقل عمومی خوب است و منعی برای تردد مردم وجود ندارد و دسترسی حمل و نقل عمومی سهل الوصول است، گفت: اما حالا قوانین بازدارنده نیست و قیمت پارکینگ از جریمه بیشتر است و از ساعت ۵ صبح رانندگان به دنبال جای پارک هستند و برای رفع معضل فضای پارک، زمینی برای پارکینگ طبقاتی در نظر گرفته شده است.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.