فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۹۴۱

بخشی از سوله های میدان مرکزی میوه و تره بار به سردخانه تبدیل می‌شود

بخشی از سوله های میدان مرکزی میوه و تره بار به سردخانه تبدیل می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: بخشی از سوله‌ها در میدان مرکزی به سردخانه تبدیل خواهد شد تا استفاده بهینه‌ای از آنها داشته باشیم.

به گزارش تجارت نیوز،

مهدی بختیاری زاده مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی این سازمان برای سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه مالیات سازمان ۲۰۰ میلیارد تومان بود که بخشی از آن توسط شهرداری تهاتر شد، اظهار کرد: اداره کل مالیات مابقی مبلغ را نیز از حساب سازمان به صورت رسمی برداشت کرد. بخشی از آن نیز باقی مانده که بخشودنی است.

وی افزود: تمام اماکن و مجموعه ها بیمه ۱۲۰ درصد پوشش دارند و تنها چیزی که در گزارش حسابرس آمده بود در مورد بازارهایی است که در حال ساخت است. بیمه این پروژه های عمرانی بر عهده پیمانکار است.

بختیاری زاده با بیان اینکه در سال گذشته پرونده ای با بنیاد شهید داشتیم که سالها در رفت و برگشت بود، خاطرنشان کرد:  شهرداری دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بابت ۱۳ هکتار ملک باید پرداخت می کرد که با پیگیری همکاران سازمان و مرکز حقوقی شهرداری رأی دیوان گرفته شد و بنیاد شهید محکوم شد و در یک هفته اخیر جلسه ای در دادگاه برگزار شد و تا چند روز آینده باید سند برای شهرداری تهران تنظیم شود. رأی میدان بعثت نیز صادر شده و باید سند آن صادر شود.

وی ادامه داد: ۱۵۳ هکتار توسط اشخاص حقیقی تملک شده و پنج هکتار نیز باید تملک شود که در حال بررسی است. ۶۱ هکتار معارض حقوقی بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید وجود دارد که بر اساس توافق شهرداری تهران با بنیاد مستضعفان ، ۴۵ هکتار زمین این بنیاد نیز تعیین تکلیف شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه سال قبل تخلفاتی کشف و افراد محکوم شدند، اظهار کرد: سال قبل سامانه حسابرسی داخلی راه اندازی شده تا تمام حساب ها کنترل شود.

وی با اعلام اینکه بخشی از سوله ها در میدان مرکزی به سردخانه تبدیل خواهد شد تا استفاده بهینه ای از آنها داشته باشیم، یادآور شد: تعدادی از این سوله ها تعیین تکلیف شده و مشکلی ندارد.

بختیاری زاده با بیان اینکه بر اساس بخشنامه شهردار تهران سند تمامی زمین های سازمان میادین به نام شهرداری انتقال داده شده است، خاطرنشان کرد: سازمان مجوزی مبنی بر دریافت سندی به نام خود نیست.

وی در ادامه گفت: طبق آیین نامه معاملاتی سازمان امکان اینکه چک صیادی معتبر از برخی موارد خاص از شرکت تعاونی بگیریم وجود دارد؛ هرچند تمام اسناد و ضمانت نامه هایی که شرکت تعاونی داشته بررسی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با تأکید بر اینکه نامه نگاری ها برای دریافت مطالبات صورت گرفته است، یادآور شد: قرار بر این شده که این ارقام به عنوان درآمد ثابت سازمان ثبت شود.

وی با اشاره به توسعه بازارها و کمبود نیروی انسانی، خاطرنشان کرد: در سه سال قبل دائماً نیرو از سازمان به دلیل بازنشستگی خارج شده و نیروی ورودی نداشتیم اما ۱۵۰ نفر به صورت کارگری و پیمانکاری فعالیت می کردند که با توجه به قانون ایثارگری تبدیل وضعیت شدند و جزء نیروهای سازمان قرار گرفتند.

بختیاری زاده با بیان اینکه تأسیس آزمایشگاه کنترل کیفیت محصولات پس از سالها توقف مجدداً راه اندازی شود، گفت: در مدت اخیر دو هزار و ۵۰۰ آزمایش از لحاظ فلزات سنگین و سموم و کود انجام دادیم و تعدادی از محصولات و بازارها به دلیل کیفیت پایین در لیست سیاه ما قرار گرفتند. دو هزار و ۵۰۰ متر زمین برای ساخت آزمایشگاه پیش بینی شده که مناقصه آن در حال انجام است و در مراحل پایانی قرار دارد. نقشه ها آماده و مشاور گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اعلام اینکه ما تنها سوله برای راه اندازی کارخانه پلاستیک دریافت کردیم، گفت: تجهیزاتی در این بخش دریافت نشده و ما به شرکت های دانش بنیان اعلام کردیم که سوله را در اختیار قرار می دهیم و تجهیزات را در آن نصب کنند اما آن شرکت بیشتر تمایل به خرید تکنولوژی داشت و تمایلی به تولید دیده نشد؛ هنوز شرکتی که برای راه اندازی کارخانه پلاستیک اعلام آمادگی کند، وجود ندارد.

گفتنی است در پایان گزارش حسابرسی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ تصویب شد.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.