خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۶۲۵

عوارض خروج از کشور ۳۰ درصد افزایش یافت

عوارض خروج از کشور ۳۰ درصد افزایش یافت

سازمان امور مالیاتی نرخ‌های جدید عوارض خروج از کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

بر این اساس طبق قانون بودجه، عوارض خروج برای هر نفر با 120 هزار تومان افزایش همراه بوده و به 520 هزار تومان رسیده است. این رقم برای‌ سفر دوم به‌ میزان 50 درصد و سفرهای‌ سوم و بیشتر به‌ میزان 100 درصد افزایش‌ خواهد یافت‌.

طبق جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲، سال گذشته در مجموع ۳ هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان منابع از محل درآمدهای خروج از کشور در نظر گرفته شد و  عوارض خروج برای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان بود.

آذرماه همان سال، فتح‌الله توسلی، نماینده مجلس، درباره اخذ ۱۰ یورو از مسافران پروازهای خارجی گفته بود که «۱۰ یورو» برای مسافران پروازهای خارجی چیزی نیست.

او در این رابطه ادامه داد: «در تمام دنیا برای خروج از کشور یک سری شرایط را در نظر می‌گیرند. مثلا کسی که می‌خواهد سفر خارجی برود، عوارض می‌دهد؛ عده‌ای پاسپورت سیاسی دارند که عوارض نمی‌دهند، یک عده تاجر هستند که برای کارهای اقتصادی می‌روند و معمولا هم این پول را از قبل به عنوان عوارض می‌دادند. امسال دولت شرایطی گذاشته که پول بیشتری بگیرد. اما سفرهای زیارتی را استثنا کردند.»

توسلی در رابطه با مستثنا شدن سفرهای زیارتی اظهار کرده بود که «هر کشوری سیاست کلان دارد و بحث توسعه زیارت از اماکن متبرک هم برای ما مطرح است و باید کمک کنیم کسانی‌که می‌خواهند به کشورهای زیارتی بروند راحت‌تر سفر کنند؛ کسی که اربعین می‌رود مسلما نباید این پول را پرداخت کند».

در روزهای اخیر هم ستاد اربعین اعلام کرد که عوارض خروج از کشور تا پایان اربعین حسینی رایگان شده است.

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.