فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۲۰۵

مینو محرز : آبله میمونی به ایران آمده ، ماسک بزنید

مینو محرز : آبله میمونی به ایران آمده ، ماسک بزنید

آبله میمون مانند کووید شدت انتقال تنفسی ندارد که با یک سرفه میلیون‌ها ویروس در هوا منتشر شود اما این بیماری هم از طریق تنفس قابل سرایت است.

به گزارش تجارت نیوز،

مینو محرز، متخصص بیماری های عفونی گفت: وزیر و کارکنان جدید وزرات بهداشت و درمان باید کار در مقابل ویروس‌ها را بلد باشند؛ کار باید سریع باشد و با همکاری سایرین جریان پیدا کند. توصیه‌ها جدی گرفته شده و دستورالعمل‌ها به دقت دنبال شوند. از سوی دیگر امکانات تشخیص فوری و آگهی دادن به مردم باید در دستور کار قرار گیرد.

این بیماری مسری‌ترو بیماری‌زا‌تر از آبله میمونی قبلی است چرا که دیگر صرفا از طریق رابطه جنسی منتقل نمی‌شود و امکان انتقال سرایت به همه افراد را دارد.

 از مردم می خواهم که وحشت نکنند چرا که به زودی وزارت بهداشت تمامی دستورالعمل‌ها و احتیاط‌های لازم را رسما اعلام خواهد کرد. راه های پیشگیری اولیه این است که ماسک بزنند و دست‌هایشان را بشورند.این بیماری می تواند از راه تنفس و تماس مستقیم با کسی که این بیماری را دارد منتقل شود. 

البته مانند کووید شدت انتقال تنفسی ندارد که با یک سرفه میلیون‌ها ویروس در هوا منتشر شود اما این بیماری هم از طریق تنفس قابل سرایت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.