فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۶۰۰

میانگین سن اعتیاد در کشور چقدر است؟

میانگین سن اعتیاد در کشور چقدر است؟

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: پژوهش‌های ملی مورد تایید نشان می‌دهد میانگین سن اعتیاد در سطح کشور ۲۴ سال و چند ماه است.

به گزارش تجارت نیوز،

 محمد جمالو امروز در نشست هم‌اندیشی و تقدیر از مربیان و مجریان برتر دوره‌های آموزشی تربیت مربی با موضوع «فرزندپروری نوجوان» در قم گفت: پژوهش‌های ملی مورد تایید نشان می‌دهد میانگین سن اعتیاد در سطح کشور 24 سال و چند ماه است.

وی با تاکید بر این که اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است، اضافه کرد: اگر فردی آلوده به مواد مخدر شود، نجاتش سخت و گاهی غیرممکن است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به دوره تربیت مربی، ادامه داد: در این دوره 76 مربی کارآزموده تربیت شدند و سه هزار و 500 نفر خانواده معادل بیش از 43 هزار نفرساعت آموزش دریافت کردند.

جمالو تصریح کرد: قطعا در حوزه پیشگیری، حوزه خانواده و فرزندپروری یکی از مهمترین مولفه هاست و تمام تلاش دوره در مرحله نخست این است که مهارت های فرزندپروری را به خانواده منتقل کند و خانواده‌ها بتوانند نهایت دقت را در اجرای این دستورالعمل‌ها داشته باشند. در مراحل بعدی به حوزه نوجوانان و مدیران مدارس و مشاوران پرداخته خواهد شد.

وی بیان کرد: مهمترین آسیب در حوزه اعتیاد این است که بسیاری از نوجوانان، مهارت های زندگی را خوب نمی‌دانند؛ مهارت نه گفتن ندارند و تصمیم‌گیری ضعیف است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: تلاش می‌کنیم برای پیشگیری از اعتیاد از طریق خانواده‌ها و دوره‌های فرزندپروری، مهارت های اجتماعی را ارتقا دهیم.

وی با بیان این که اعتیاد پدیده پیچیده درهم‌تنیده روانی و اجتماعی است، گفت: اگر بتوانیم محتواهای جذاب در تربیت فرزندان ارایه کنیم، موفقیتمان بیشتر می‌شود؛ بچه‌ها از همه‌چیزدانی رنج می‌برند، ولی باورمند نیستند.

جمالو با بیان این که ابزار تشویق نقش مهمی در موفقیت برنامه‌ها دارد، خاطرنشان کرد: زبان طنز برای بچه‌های امروزی بسیار جذاب است؛ با این ابزار می‌توانیم با عمق بیشتری به سمت باورمندی بچه‌ها حرکت کنیم.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.