فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۹۳۶

رئیس سازمان نوسازی مدارس:

بیش از ۱۷۰۰ کلاس درس تا اول مهر تحویل داده می شود

بیش از 1700 کلاس درس تا اول مهر تحویل داده می شود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: هزار و ۷۰۷ کلاس درس تا پایان شهریور ماه امسال تحویل نظام آموزشی کشور می شود تا در سال جدید تحصیلی مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش تجارت نیوز،

حمیدرضا خان‌محمدی در نشست مشترک معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با اشاره به اینکه رویکرد این است که با تفویضی که داده شده، مشکلات در خود استان‌ها حل و مسائل برای ماه مهر تنظیم‌گری شود، افزود: برای شروع مهر بنای کار بر این است که هر خیری که یک مدرسه ساخته، در برنامه زنگ اول مهر حضور داشته باشد، این کار نیاز به برنامه‌ریزی و کار رسانه‌ای دقیق دارد و امیدواریم در نطق‌هایی که وجود دارد، به آن اشاره شود.

وی با بیان اینکه تا دهه فجر سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ کلاس تحویل داده شده بود، گفت: یکی از چالش‌های جدی سازمان نوسازی بحث تبدیل تخصیص نقدی به اوراق اقساط است؛ این کار ما را دچار بحران کرد اما بنا داریم تا پایان شهریور ماه امسال تعداد هزار و ۷۰۷ پروژه را تحویل آموزش و پرورش و دانش‌آموزان بدهیم که استان خراسان رضوی بیشترین تعداد پروژه را دارد.

خان‌محمدی با بیان اینکه تاکنون هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس هزینه شده است، افزود: طرح شهیدعجمیان یک طرح نهضتی است و ۱۱۰ هزار کلاس درس در این طرح نیازسنجی شده است.

به گفته وی، تاکنون ۳۰ هزار کلاس درس تا این زمان از تابستان رنگ‌آمیزی، بهسازی و شاداب‌سازی شده است.

میانگین ثبت‌نام دانش‌آموزان کشور تا پایان مردادماه ۸۸ درصد است

سیدمجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: با رشد ۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته در همین زمان؛ میانگین ثبت‌نام دانش آموزان کشور تا پایان مرداد ماه ۸۸ درصد بوده و بیشترین آمار ثبت‌نام مربوط به استان هرمزگان با ۹۳ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: اختلاف اولین و آخرین استان‌ها در ثبت‌نام دانش آموزان ۱۲ درصد است. درصد ثبت‌نام در پایه‌های اول، هفتم و دهم، یعنی پایه‌های ورودی به صورت روزانه رصد و نتایج جهت ترمیم به استانها و مناطق بازخورد داده می‌شود.

هاشمی با اشاره به آخرین وضعیت ثبت‌نام و سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در قالب پروژه مهر تاکید کرد: ثبت‌نام مدارس، کتب درسی، کلاس‌بندی، صدور ابلاغ و تایید ضوابط پنج موضوع مهم و اولویت دار این پروژه است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در ورودی دوره ابتدایی از بین تعداد موالید اعلام شده توسط ثبت احوال کشور، ثبت نام دانش آموزان به صورت دقیق انجام پذیرفته و تمام اسامی اعلام شده است تا تعیین وضعیت نهایی توسط مناطق آموزش‌ و پرورش پیگیری شود.

هاشمی با بیان اینکه دستورالعمل ثبت‌نام اتباع، تصحیح اوراق امتحانات تابستان، ثبت‌نام‌هایی که حضوری انجام شده ولی در سامانه سیدا ثبت نشده است، عدم ثبت‌نام میان پایه‌ها در برخی مدارس خاص جزو مسائل امروز ثبت‌نام است، گفت: ۳۰ مرداد در آخرین گزارش مربوط به درصد سفارش کتاب درسی، میانگین کشوری ثبت سفارش کتب درسی تا ۳۰ مرداد بیش از ۸۶ درصد بوده است.

وی یادآور شد: فرم‌های نظارت و ارزیابی در اختیار مدیران مدارس قرار داده شده تا اطلاعات از کف مدارس جمع آوری و پس از تحلیل نتایج جهت رفع موانع و بهبود عملکرد به واحدهای ذی ربط ابلاغ می‌شود.

برنامه‌ جامع ۱۰ ساله در زمینه نیروی انسانی تدوین شده است

عادل خالقی رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: برنامه‌ جامع ۱۰ ساله در زمینه نیروی انسانی تدوین شده است و تمام داده‌های مرتبط با منابع انسانی استان ها استخراج شده تا پیش بینی برای ۱۰ سال آینده انجام شود.

وی تصریح کرد: در ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی ۲ داده داریم که شامل داده‌های مبتنی بر نیاز و داده‌های مبتنی بر نیروهای موجود است.

خالقی اظهار داشت: سال گذشته مشکلاتی در تامین نیروی انسانی مورد نیاز داشتیم که بخشی از آن به دلیل بازنشستگی‌ تعداد زیادی از همکاران پس از اجرای قانون رتبه بندی معلمان بود و بخش دیگر به دلیل نداشتن سند جامع سرمایه انسانی باز می‌گشت.

وی افزود: برای حل مشکلات پیش آمده در سال‌های گذشته چند اقدام اساسی صورت گرفت که از جمله آنها می‌توان به تدوین نقشه راه در ذیل برنامه جامع برای ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی و تغییر تقویم های زمانی درخواست مجوز استخدام، برگزاری آزمون، برگزاری کانون‌های ارزیابی تکمیلی و اعلام نتیجه اشاره کرد.

به گفته خالقی، شروع زودهنگام تفاهمات توسعه سنواتی و ساماندهی نیروی انسانی در استان‌ها که فرصت مناسبی برای مدیر مطلوب ساماندهی و مدیریت کمبود نیروی انسانی در اختیار قرار می‌دهد، از دیگر اقدامات بود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی خاطرنشان کرد : برای اولین بار این آمار توسط ستاد جمع آوری شد تا ضمن دقت بیشتر کلان‌داده‌های نیروی انسانی را در اختیار داشته‌باشیم. در برنامه جامع ۱۰ ساله ای که در مرکز نیروی انسانی تدوین شده، کیفیت توزیع نیروی انسانی برای استاندارسازی تراکم کلاس ها در سال‌های آینده نیز مدنظر قرار گرفته‌است. امید است با مشوق‌های لازم و موثر استقبال مناسبی در تداوم و استمرار خدمت فرهنگیان شریف و همکاران عزیز باتجربه داشته باشیم.

خالقی افزود: سامانه فراخوان همکاران شاغل و بازنشسته برای تدریس غیرموظف فعال شده که همکاران می‌توانند با ورود به آن مشخصات خود را ثبت کنند تا در سال‌تحصیلی جدید برنامه‌ریزی در این زمینه صورت پذیرد.

رئیس مرکز نیروی انسانی با بیان اینکه با برنامه‌ ریزی های انجام شده، امیدواریم سال تحصیلی خوبی با تامین معلم مورد نیاز داشته باشیم، گفت:با تلاش همکاران بیش از ۸۰ درصد کلاس بندی ها صورت گرفته و بیش از ۵۵ درصد ابلاغ ها صادر شده به همین دلیل و با تلاش بیشتر استان‌ها می‌توانیم مدیریت ساماندهی مناسب‌تری داشته‌باشیم.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.