فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۹۶۰

حقوق دانشجویان فرهنگیان چقدر است؟

حقوق دانشجویان فرهنگیان چقدر است؟

از مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان این دانشگاه از بدو ورود به دانشگاه استخدام دولت شده و از حقوق و مزایای آن استفاده می کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

 تحصیل در دانشگاه فرهنگیان در کنار مزایایی که دارد، یک قرارداد دو طرفه محسوب می‌شود؛ زیرا بعد از مصاحبه نهایی و طی شدن مراحل پذیرش، دانشجو تعهد می‌دهد که برای مدت مشخصی که حداقل 8 سال است در این سازمان خدمت کند و آموزش‌وپرورش نیز در کنار اینکه شغل دانشجو را پس از فارغ‌التحصیلی تضمین می‌کند، همه هزینه‌های تحصیل او را نیز می‌پردازد. البته اکثر معلم‌ها سعی می‌کنند 30 سال در آموزش‌وپرورش مشغول باشند تا پس از بازنشستگی نیز بتوانند حقوق و مزایای آن را دریافت کنند.

نکته خوشایندی که شاید علت تشویق بسیاری از داوطلبان برای قبولی در این دانشگاه‌ها باشد این است که علاوه بر رد شدن سابقه بیمه و اشتغال به کار در دوران تحصیل، حقوق دانشگاه فرهنگیان از همان ترم اول و اولین روز سال تحصیلی محاسبه و پرداخت می‌شود. در واقع از همان ابتدا استخدام دولت می شوند و هزینه های آنها توسط دولت تامین می شود لذا در صورتی انصراف چون از خدمات دولت بهره برده اند و فرصت سوزی کرده اند، محکوم به پرداخت جریمه می شوند.

حداقل و حداکثر دریافتی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در سال 1402

در سال گذشته  دریافتی دانشجویان این دانشگاه  مبلغ 7 میلیون و500 هزار تومان بود که پس از کسر کسورات مربوطه خاص دریافتی دانشجویان دارای خوابگاه حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان و دانشجویان بدون خوابگاه 4 میلیون و 800 تا 5 میلیون تومان بود. 

اما طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی 20 درصد به حقوق دانشجو معلمان افزوده خواهد شد . در این صورت مبلغ حقوق پایه به 10 میلیون تومان می رسد که پس از کسورات لازم برای دانشجویان بدون خوابگاه 7 میلیون تومان و برای دانشجویان دارای خوابگاه حدود 5 میلیون تومان واریز خواهد شد.

کسورات حقوق دانشگاه فرهنگیان

•  کسورات متعهدین خدمت در دانشگاه فرهنگیان

•  بیمه تکمیلی درمانی

•  صندوق بازنشستگی سهم کارمند

•  بیمه خدمات درمانی (سرانه)

•  بیمه عمر سهم کارمند

•  هزینه خوابگاه

•  هزینه غذا سه وعده

•  صندوق سپرده هر استان 

یکی دیگر از مزایای بزرگ تحصیل در دانشگاه فرهنگیان این است که شما در ایام تعطیل و حتی 3 ماه تعطیلات تابستان هم حقوقتان را می‌گیرید. این قانون برای همه رشته‌های این دانشگاه اعمال می‌شود و مبلغ حقوق دانشجو معلمان در تابستان نیز مثل سایر ماه‌های سال بسته به مدرک تحصیلی و منطقه خدمت می‌تواند متفاوت باشد

مبلغ خالص دریافتی برای تابستان تقریبا برابر پایه حقوق دانشجویان فرهنگیان است و فقط هزینه‌های اداری مثل صندوق بازنشستگی و بیمه از آن کسر خواهد شد؛ زیرا دانشجویان در تابستان به خوابگاه و غذای سلف نیازی ندارند و این هزینه‌ها روی فیش حقوقی آنها اعمال نمی‌شود؛ بنابراین با کسر 10 درصد اداری که تقریبا معادل 560 هزار تومان است، دریافتی دانشجویان از سایر ماه های سال بیشتر خواهد بود.

منبع : اقتصادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.