فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۰۰۰

مجوز پروازهای فوق العاده اربعین صادر می شود؟

مجوز پروازهای فوق العاده اربعین صادر می شود؟

همزمان با نزدیک شدن به اربعین ۵۰۰ هزار صندلی رفت و برگشت به زائران فروخته شده و سازمان هواپیمایی در تدارک صدور مجوز پرواز‌های فوق‌العاده است.

به گزارش تجارت نیوز،

همزمان با شروع ایام اربعین تمامی دستگاه ها در تدارک تامین ناوگان مورد نیاز برای جابه جایی زائران بوده اند و یکی از دستگاه هایی که در این زمینه اقدامات بسیار موثری انجام داد بخش هوایی بود که امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد  بیشتر زائران را جابه جا کرد و همین امر خود باعث شده است که تعداد ناوگان بیشتری را وارد کار کند تا زائران با سهولت بیشتری به عتبات اعزام شوند.

پیش فروش بلیت پروازهای اربعین امسال از ۱۳ مرداد ماه شروع شد که در همان روزهای نخست با مشکلاتی روبرو بود به طوری که برخی از شرکت های هواپیمایی اقدام به عرضه کامل بلیت پروازها نمی کردند و با ورود تعداد زیادی از متقاضیان با کمبود بلیت در همان‌ روزهای ابتدایی روبرو شدند. اما‌‌‌ به مرور با تدابیری که در نظر گرفته شد و تشدید نظارت ها بلیت با سرعت بیشتری به بازار تزریق شد و روند عرضه بلیت در روزهای اخیر به صورت یکپارچه عرضه شد. این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود که ارائه بلیت به بازار هواپیما به صورت پلکانی خواهد بود.

۲۶۷هزار زائر به نجف اعزام شدند

طبق آخرین آمارهای اعلام شده از سوی جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ابتدای عملیات پروازی اربعین امسال تا ۳۱ مردادماه تعداد ۲۶۷ هزار و ۲۸۲ مسافر با ۲۱۵۰ پرواز جابه جا شدند.

او گفت: از ۲۶۷ هزار زائر،  ۹۸ هزار و۳۸۲ مسافر از طریق ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی جابه جا شده اند که جابه جایی این تعداد زائر از طریق ۷۱۰ پرواز صورت گرفته است.

مجوز ۱۵ هزار صندلی پرواز در قالب پروازهای فوق‌العاده صادر شده است

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه پروازهای اربعین از ۲۴مرداد تا ۹ شهریور ماه خواهد بود، گفت: فروش بلیت پروازهای اربعین از ۱۳ مرداد ماه آغاز شد و در ابتدا کمی با کندی شروع شد اما به مرور تمامی شرکت های هواپیمایی ظرفیت های خود را به بازار عرضه کردند و مشکلی از لحاظ جابه جایی زائران وجود ندارد.

وی افزود: تا ۲۴مرداد همزمان با شروع پروازهای اربعین سازمان هواپیمایی به شرکت های هواپیمایی اعلام کرد که  تمامی ظرفیت های خود را به بازار عرضه کنند بنابراین در ایام اربعین ۵۰۰ هزار صندلی به صورت رفت و برگشت تزریق شد و این تعداد صندلی از سوی ۲۱ شرکت هواپیمایی انجام شد که ۲ شرکت هواپیمایی از این میزان خارجی بوده است.

او یادآور شد: همزمان با اتمام ظرفیت صندلی های در نظر گرفته شده در قالب پروازهای فوق‌العاده و برنامه ای با توجه به درخواست شرکت‌های هواپیمایی و همچنین با موافقت فرودگاه نجف اقدام به صدور مجوز برای  پروازهای فوق العاده کرده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در حال حاضر  مجوز بیش از ۱۵ هزار صندلی  برای پروازهای فوق العاده صادر کرده ایم و روند جابه جایی  زائران همچنان در حال افزایش است و متناسب با میزان تقاضا و همچنین با توجه به همکاری فرودگاه نجف و با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد مجوز پروازهای فوق العاده را صادر می کنیم.

پرواز نجف از مناطق محروم برقرار می شود

همچنین در همین زمینه حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تا روز اربعین پروازهای فوق العاده را برای مسیر نجف برقرار خواهیم کرد، گفت: بیش از ۸ پرواز فوق‌العاده برای مسیر نجف از شهرهای مختلف طی دو روز گذشته قرار داده ایم، به طوری که  پرواز از شهرهای  شهرکرد، زنجان، سمنان و  شاهرود  قرار داده ایم و تا روز اربعین همچنان این پروازهای فوق العاده به مقصد نجف را ادامه خواهیم داد.

وی  با بیان اینکه در روزهای گذشته  پرواز فوق‌العاده از نجف به مهرآباد و بالعکس را برقرار کرده و تا به امروز حدود ۱۷ هزار زائر را جابه جا کرده ایم، گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ۴۴ هزار صندلی را برای ایام اربعین در نظر گرفته بود که از این تعداد تاکنون ۳۰ هزار صندلی خریداری شده و بیش از ۱۷ هزار زائر هم اعزام شده اند‌.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی افزود: تاکنون بیش از ۳۴ پرواز به مقصد نجف  انجام شده و همچنان بلیت با نرخ پایین تر از مصوب به مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار  تومان به مقصد نجف و بالعکس از نجف به تهران  در سایت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد‌.

براساس این گزارش برای اولین بار امسال پرواز از فرودگاه مهرآباد به نجف برقرار شده و تعداد زیادی از پروازها از این فرودگاه صورت گرفته است که در همین زمینه مرادی مدیرعامل فرودگاه مهرآباد اعلام کرد: از تاریخ ۱۴ مرداد تا پایان‌ مرداد ماه بیش از ۱۰۰ پرواز رفت و برگشت و بیش از ۱۵ هزار نفر از فرودگاه مهرآباد به مقصد نجف جابه‌جا شدند.

۲۷ فرودگاه کشور مجوز پرواز به نجف را دریافت کرده‌اند

همچنین رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور اعلام کرد: ۱۷ شرکت‌ هواپیمایی داخلی و ۲ شرکت خارجی العراقیه و فلای بغداد برای انجام پروازهای اربعین در ۲۷ فرودگاه کشور مجوز گرفته‌اند و این پروازها تا پایان روز ۹ شهریور ادامه دارد.

به گفته نخجوانی طی توافقی که معاونت حمل و نقل وزارت راه با عراق داشته ۳۰۰۰ پرواز در ایام اربعین انجام‌ می‌شود.

آمادگی انجام ۴هزار پرواز از فرودگاه امام خمینی 

با توجه به آنکه بیشترین پروازهای اربعین از فرودگاه امام خمینی و ترمینال سلام انجام می شود سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ترمینال سلام شر‌کت شهر فرودگاهی امام خمینی آمادگی پذیرش ۴ هزار پرواز را دارد و تمامی این پروازها هم از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی انجام می شود.

 مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۵۰ پرواز ویژه اربعین انجام و بالغ بر ۱۰۰ هزار زائر اعزام و پذیرش شده اند. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال بالغ بر ۳۲۰۰ پرواز ویژه اربعین از ترمینال سلام انجام می‌شود.

چلندری گفت: تاکنون درخواست ۲۴۰۰ پرواز از شرکت‌ها ثبت شده است و آمادگی لازم برای انجام ۴۰۰۰ پرواز وجود دارد.

او گفت: میانگین تاخیر در پروازهای اربعین حدود ۱۴ دقیقه است و با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین و گرم شدن هوا این تاخیرات اجتناب ناپذیر است.

براساس این گزارش حال با نزدیک شدن به روز اربعین و آغاز موج بازگشت زائران به کشور و با توجه به آنکه ممکن است هنوز تعدادی از زائران بلیت برگشت خود را تهیه نکرده باشند  باید  برنامه ریزی در این زمینه با جدیت بیشتری صورت گیرد و میزان عرضه بلیت برای بازگشت زائران به کشور در سایت شرکت های هواپیمایی افزایش یابد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.