فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۰۱۹

مدیرکل راهداری ایلام خبر داد:

تردد بیش از ۲.۵ میلیون زائر اربعین از مرز مهران

تردد بیش از 2.5 میلیون  زائر اربعین از مرز مهران

اربعین قرار هروله‌های بی‌تابی است که به سرزمین مقدس کربلا و نجف می‌آیند تا نظرکردۀ این راه شوند.

به گزارش تجارت نیوز،

ماه که به مرداد می‌رسد هوای اربعین را با خودش می‌آورد، هوای پاهای بی‌قراری که می‌خواهد به طواف مشایه برودغ  چه‌چیز بهتر از آرزوی خاک‌شدن در طریقت نینوا که خاک کوی حسین(ع) شفای سال‌های بی‌طاقت است. دل می‌زنم به راه و حالا جاده هرچه پیچ می‌خورد شوریدگی‌هایش را بالا می‌آورد. دست می‌ساید به ادب که نکند آب از دل زائر نظرکرده تکان بخورد.

اصلاً همین‌که می‌روی نظر آسمان و زمین روی تو سایه می‌اندازد. فقط کافی است که ذرّه‌‌ای خش روی پاهای تاول‌زده برسد بعد انگار از چپ‌وراست است که اجابت‌ می‌شوی، چونان طفل شیرخواره در آغوش مادر.

یا حسین، پیراهن من سال‌ها است که به‌دست عزای تو بوی یوسف می‌دهد. حالا اینجا کنعان است که می‌خواهد چاه‌های فراق را عزیز کند. اشک‌های خمیده از غربت عاشورا حالا قدم‌به‌قدم دل داده‌است به بین‌الحرمین، به شارع عباس و به ضریح شش‌گوشه.

تردد از 2.5 میلیون گذشت

سید زاهدین چشمه خاور مستقر در مرز مهران با بیان اینکه شاهد موج بازگشت زائران هستیم، اظهار داشت: از ابتدای ماه صفر تا 24 ساعت گذشته دو میلیون و 502 هزار و 296 نفر از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام ادامه داد: همچنین در شبانه روز گذشته 199 هزار و 88 نفر نیز از این مرز ورود و خروج کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد تردد در 24 ساعت گذشته 173 هزار و 829 نفر به کشور ورود داشته اند، تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی 25 هزار و 259 نفر از طریق این مرز برای سفر به عتبات عالیات خارج شده اند‌‌.

استان ایلام و مرز مهران اصلی‌ترین کانون تردد زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور در ایام اربعین است، اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و 600 هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شد.

پیش‌بینی می‌شود در اربعین سال جاری بیش از 60 درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.