فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۴۶۵

۳۱۰ زائر بیمار و ۳۴ فوتی از عراق به ایران منتقل شدند

۳۱۰ زائر بیمار و ۳۴ فوتی از عراق به ایران منتقل شدند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از انتقال ۳۱۰ زائر بیمار و ۳۴ زائر فوت شده از کشور عراق به ایران خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور درباره امدادرسانی هلال احمر به زائران اربعین حسینی گفت: از ۱۵ مردادماه تا پنج شهریور ماه، امدادگران ما در قرارگاه مرزی، به زائران امام حسین (ع) خدمات رسانی کردند که در مجموع در این بازه زمانی، ۴۲ هزار و ۲۲۶ نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به افرادی که در عراق دچار سانحه شده بودند؛ افزود: در این مدت، ۳۱۰ نفر بیمار و ۳۴ نفر زائر فوت شده، از کشور عراق به قرارگاه‌های مرزی هلال احمر ایران تحویل داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: در این بازه زمانی، ۱۰۱ مورد عملیات امداد و نجات ترافیکی به ثبت رسید که ۳۴ نفر در این حوادث آسیب دیدند. از این تعداد ۲۴ نفر مصدوم و ۱۰ نفر کشته شدند.

محمودی با اشاره به آمار افرادی که به صورت سرپایی درمان شدند؛ گفت: ۹ هزار و ۴۱۴ نفر از زائران اربعین حسینی در محل توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در محل درمان سرپایی شدند.

وی افزود: در این میان، ۱۰ هزار و ۳۱۰ نفر از زائران نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۲۱ هزار و ۹۱۷ نفر به قرارگاه‌های مرزی ما مراجعه کرده و از خدمات سلامت مانند تست فشار خون و قند خون استفاده کرده‌اند.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.