فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۴۸۲

۲۱ تن چوب جنگلی در اصفهان توقیف شد

۲۱ تن چوب جنگلی در اصفهان توقیف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از کشف و ضبط ۲۱ تُن چوب جنگلی قاچاق خبرداد.

به گزارش تجارت نیوز،

سرهنگ علی صادقی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه در ۴۸ فقره عملیات ۲۱ تُن چوب جنگلی شامل بلوط و تاغ و حدود ۲ تُن زغال و ۷۷ کیلوگرم انواع محصولات فرعی توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان کشف و ضبط شد.

مجروح شدن ۴ جنگلبان برای جلوگیری از چرای دام

وی افزود: طی پنج ماهه سال جاری از ۳۴۲ مورد ورود و چرای غیرمجاز دام در مراتع و اراضی ملی جلوگیری شد که در این رابطه ۱۸ نفر دستگیر، ۱۰ وسیله نقلیه توقیف و هفت فقره انواع تجهیزات و ادوات ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: در یک مورد، چهار نفر جنگلبان و نیروی سازمانی اداره کل برای جلوگیری از چرای غیرمجاز دام در مراتع شهرستان برخوار و بیرون راندن آنها با پنج نفر متخلف درگیر شدند که منجر به مجروح شدن نیروهای ما شد.

سرهنگ صادقی افزود: هر پنج نفر متخلف در نهایت دستگیر و در مراجع قضائی برای آنان پرونده تشکیل شده است.

۱۵۱ هکتار از مراتع اصفهان در آتش سوخت

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۵ حادثه آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی در سمیرم، فریدن، شهرضا، خوانسار، فریدونشهر، چادگان، بویین میاندشت، دهاقان و تیران و کَروَن رخ داد و بر اثر آن ۱۵۱ هکتار از مراتع استان در آتش سوخت و آسیب دید.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: این درحالی است که در پنج ماه ۱۴۰۲ طی ۲۹ مورد حادثه حریق ۸۵ هکتار و در طول سال گذشته در مجموع طی ۳۹ فقره آتش سوزی ۹۸ هکتار از مراتع استان خسارت دیده بود.

سرهنگ صادقی بر اهمیت حفظ منابع طبیعی، درختان و جنگل‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی و عام المنفعه تاکید کرد و از هم‌وطنان خواست که هر گونه آسیب و تخریب و یا تصرف عرصه‌های منابع طبیعی را با شماره‌گیری ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی و همچنین از طریق سامانه اینترنتی پنجره واحد زمین گزارش کنند.

استان اصفهان ۲۸ شهرستان و مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن را معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل معادل (چهار درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان معادل (۳۲ درصد) در برگرفته است

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.