فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۰۴۴

کدام مجرمان با پابند الکترونیک تحت کنترل هستند؟

کدام مجرمان با پابند الکترونیک تحت کنترل هستند؟

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره استفاده از پابند الکترونیک برای مجرمان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

سرهنگ مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره استفاده از پابند الکترونیک گفت: قطعا استفاده از تجهیزات به روز اپتیکی و الکترونیکی می‌تواند هم در پیشگیری از وقوع جرم و هم کشف موثر باشد.

وی ادامه داد: پلیس نیز با رویکردی که از زمان ورود فرماندهی کل فراجا سردار رادان اتخاذ کرده، توانسته است اثرگذاری زیادی در بحث پیشگیری از جرائم و همچنین کشف جرائم و کنترل و رصد سارقان انجام دهد.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: مجرمان سطح یک، دو و سه تحت کنترل با پابند الکترونیک هستند و در این زمینه همکاری خوبی بین پلیس و دستگاه قضایی برای به سامان رساندن این موضوع وجود دارد.

سرهنگ نثاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره مفقودشدگان گفت: یکی از وظایف اداره آگاهی رسیدگی به پرونده‌های فقدان افراد و مفقودین است. در همین راستا نیز اداره‌ای در سال ۱۳۹۹ تحت عنوان اداره چهارم در پلیس آگاهی مرکز به صورت متمرکز فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی درباره اقدامات این اداره گفت: این متمرکز بودن باعث شده است که ما به جمع‌بندی‌های خوبی در بحث پیگیری، رصد و کشف مفقودشدگان برسیم که این مفقودین عمدتا به دلیل صغر سن و یا کبر سن و همچنین مشکلات ذهنی که دارند، قادر به برگشت به خانواده نیستند.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به پرونده مفقودی کودک سه‌ساله در پارک شهر تصریح کرد: موضوعاتی مانند مفقود شدن کودک سه‌ساله که در پارک شهر اتفاق افتاد، به ندرت اتفاق می‌افتد. در چنین مواقعی نیز دوستان من به صورت شبانه روزی پیگیر پرونده هستند و بحمدالله توانستند بچه را به سلامت به خانواده بازگردانند. این موارد بسیار نادر است و ما به خانواده‌ها همیشه توصیه می‌کنیم که مراقب فرزندان خود در مراکز شلوغ مانند پارک‌ها باشند.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.