فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۰۸۳

انتشار راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

انتشار راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش براساس سوابق تحصیلی 1403

راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو فقط براساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۳ روی درگاه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش تجارت نیوز،

با توجه به گسترش آموزش عالی در کشور و امکان برخورداری داوطلبان از ظرفیت پذیرش رشته های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) در ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و با هدف اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۰ شهریورماه سال ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی، پذیرش در رشته‌محل های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، مجازی، روزانه-غیردولتی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و با ملاک معدل کتبی یا کل دیپلم با توجه به نوع دیپلم داوطلب و رشته انتخابی وی توسط سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور انجام می‌شود.

زمان ثبت نام داوطبان، انتخاب رشته محل های مورد علاقه و ویرایش اطلاعات در درگاه سازمان سنجش از ۱۴ تا ۱۸ شهریور تعیین شده است. همچنین اسامی پذیرفته‌شدگان نیمه دوم اعلام شده و آنها می‌توانند برای ثبت‌نام به دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند.

متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در روزهای فوق به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۵۰ کدرشته‌محل) به روش اینترنتی، اقدام کنند. همچنین متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت های اول و دوم) ثبت نام کرده و غایب جلسه آزمون بودند نیازی به ثبت‌نام مجدد برای رشته هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است، ندارند.

این متقاضیان می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org، نسبت به انتخاب حداکثر تعداد ۱۵۰ کدرشته‌محل از رشته های بدون آزمون اقدام و در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

چنانچه متقاضی در مرحله انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نماید و مجدداً در پذیرش رشته های صرفاً با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) هم ثبت نام و انتخاب رشته کند، فرم ثبت نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی وی باطل خواهد شد.

داوطلبان برای مطالعه دفترچه انتخاب رشته به پوشه پی‌دی‌اف منتشرشده در این پیوند مراجعه کنند.

نخستین نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ با تعداد یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت امسال و نوبت دوم آزمون سراسری نیز روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه با رقابت ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در پنج گروه آزمایشی برگزار شد. نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ، شامگاه جمعه (۹ شهریور) اعلام شد و زمان انتخاب رشته داوطلبان از چهارشنبه ، ۱۴ شهریور آغاز می‌شود و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.