فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۹۷۱

هشدار جدی هواشناسی برای فیروزکوه نشینان/ مردم از رودها فاصله بگیرند

هشدار جدی هواشناسی برای فیروزکوه نشینان/ مردم از رودها فاصله بگیرند

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: ساکنان دامنه و ارتفاعات استان تهران به ویژه فیروزکوه نشینان از رودها فاصله بگیرند.

به گزارش تجارت نیوز،

حامد یزدی مهر، با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران خبر داد.

یزدی مهر با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی زمان شروع سامانه بعد از ظهر فردا شنبه ۲۴ و زمان پایان روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه پیش بینی شده است، گفت: در دامنه و ارتفاعات استان تهران به ویژه فیروزکوه، مخاطره رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و در نقاط مستعد، بارش تگرگ قابل انتظار است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران عنوان کرد: با توجه به مخاطرات پیش بینی شده از سوی سازمان هواشناسی توصیه مدیریت بحران این است که شهروندان از صعود به ارتفاعات استان تهران خودداری کنند و فیروزکوه نشینان از تردد کنار رودخانه‌ها بپرهیزند.

وی در ادامه نسبت به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و امکان شکل گیری روان آب و سیلاب هشدار داد و افزود: احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی وجود دارد، لذا از مردم عزیز می‌خواهیم توجه ویژه به مخاطرات احتمالی داشته باشند.

یزدی مهر در خصوص آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها خطر سقوط سنگ از ارتفاعات، طبیعت گردی، کوه نوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع نیز هشدار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت لایروبی کانال‌ها، آب روها و دهانه پل‌ها نیز تاکید کرد و گفت: هشدار نارنجی هواشناسی جهت آماده باش کامل به همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی ابلاغ شده است.

منبع : خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.