فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۶۹۶۷

مرگ آرام شاهین ها در پاییز حیات وحش/ صدمه دیده ها به درد تربیت نمی‌خورند رها می‌شوند تا بمیرند

مرگ آرام شاهین ها در پاییز حیات وحش/ صدمه دیده ها به درد تربیت نمی‌خورند رها می‌شوند تا بمیرند

پاییز حیات وحش، یادآور پلک‌های دوخته‌شده شاهین‌ها است، وقتی که کوخه‌نشینان زنده‌گیر برای صید شاهین درون گودال‌ها می‌خزند.

به گزارش تجارت نیوز،

قطع شدن انگشت‌،‌ شکستن شاهپر‌ و زنده به آب انداخته‌شدن از ترس مامورها پرتی کار است. «صدمه‌دیده‌ها به درد تربیت نمی‌خورند. آنها رها می‌شوند (تا بمیرند)» این را یک قوش‌باز می‌گوید. اگر از اسارت طولانی، قنداق‌پیچی، گرسنگی، گرما و استرس ترانزیت دریایی زنده بمانند به کشورهای عربی می‌رسند.‌  امروز یک زنده‌گیر دیگر با پرنده‌های صیدکرده در دهاقان اصفهان دستگیر شد.

زنده گیری شاهین

دیروز هم ۲۵۳ کوخه زنده‌گیری پرندگان شکاری در بوشهر شناسایی شد، کوخه گودالی در زمین است که شکارچی برای کمین کردن حفر می‌کند. از زنده‌گیری و شکار تا نگهداری و خرید و فروش پرنده شکاری جرم است، این موضوع مرداد امسال بعد از انتشار عکسی از یک شاهین شکاری روی داشبورد خودروی سواری با وقوع آشکار 2 تخلف نگهداری و حمل شاهین شفاف‌تر شد.

سرعت 389 کیلومتر بر ساعت یعنی سریع‌تر از حداکثر سرعت در مسابقات فرمول یک، بینایی فوق‌العاده، پلک سوم برای دیدن و پنجه‌ و منقار، قوی قرار بود سریع‌ترین جاندار زمین را کنترل‌گر جمعیت جوند‌ه‌ها و پرنده‌ها کند اما حالا جمعیت گونه خودش در معرض انقراض است. در دهه 90 حدود 800 شاهین از قاچاقچی‌ها کشف شد که قطعا چند برابر این عدد شاهین از کشور خارج و کشته شده است. امسال برای بازدارندگی بیشتر، جریمه شکار شاهین 4 برابر شده و به 780 میلیون تومان رسیده است تا شاید شاهین‌ها زنده بمانند.


منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار