فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۷۶۷۸

چهار مقصد سفر مناسب مهر / کویر‌گردی در پاییز

چهار مقصد سفر مناسب مهر / کویر‌گردی در پاییز

با رسیدن پاییز، فصل کویرگردی هم آغاز شده است. آژانس‌های گردشگری انواع و اقسام تورها را به استان‌‌‌های مرکزی ایران تدارک دیده و برنامه‌‌‌هایی از قبیل نجوم، بازدید از رمل‌‌‌ها و... را در آن گنجانده‌‌‌اند. در میان استان‌‌‌های مرکزی ایران‌‌‌‌‌‌، یزد بیشترین اقبال را داشته و پس از آن اصفهان قرار می‌گیرد. کرمان و خراسان جنوبی نیز از دیگر استان‌‌‌هایی هستند که برگزاری تورهای کویرگردی در آنها رایج است.

به گزارش تجارت نیوز،

هزینه این تورها متغیر است، ‌‌‌ چهار میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان تور کویر مصر اصفهان کمترین میزان بوده و تا ۱۲ میلیون تومان برای تور کویر لوت افزایش می‌‌‌یابد. همچنین از آنجا که در پاییز امسال تعطیلات مناسبتی در دو ماه مهر و آبان نداریم‌‌‌، این تورها اغلب دو یا دو و نیم روزه و تنها تور خراسان جنوبی سه و نیم روزه تعریف شده است.  استان یزد در سال‌‌‌های اخیر به یکی از مقاصد جذاب توریستی بدل شده است. یکی از تورهای دو و نیم روزه به مقصد این استان که شامل بازدید از بافت قدیمی فهرج، مسجد فهرج (قدیمی‌ترین مسجد باقی‌مانده در ایران)، باغ ثبت جهانی پهلوان‌پور مهریز، بافت تاریخی ارگ سر یزد و گشت در کویر کاراکال می‌شود پنج میلیون و ۵۵۰‌هزار تومان به ازای هر گردشگر هزینه دارد. اقامت این تور یک شب وسیله نقلیه و یک شب اقامتگاه بوم‌‌‌گردی و حمل‌ونقل آن با اتوبوس VIP ۲۵ نفره است.

بازدید از شهر باستانی یزد (ایساتیس)، مجموعه میدان میرچخماق، بافت قدیم شامل مسجد جامع، زندان اسکندر، بقعه دوازده امام، دخمه، آتشکده زرتشتیان، باغ دولت‌‌‌آباد به همراه‌‌‌ دو وعده صبحانه و یک وعده ناهار از جمله خدماتی است که تور به گردشگران ارائه می‌‌‌کند. این تور دو و نیم روزه به ازای هر نفر پنج میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان هزینه دارد و اقامت آن یک شب وسیله نقلیه، یک شب هتل و حمل‌ونقل آن با اتوبوس VIP ۲۵ نفره است. سومین تور یزد شامل بازدید از پیر چک چک، بافت تاریخی خرانق، منارجنبان خرانق، بازدید از بافت قدیم عقدا، پیاده‌‌‌روی تپه‌‌‌های شنی ریگ زرین به همراه‌‌‌ دو وعده صبحانه و یک وعده ناهار می‌شود.  هزینه این تور دو و نیم روزه به ازای هر نفر ۵ میلیون و ۶۵۰‌هزار تومان بوده و اقامت آن یک شب وسیله نقلیه و یک شب هتل و حمل‌ونقل آن مشابه دو تور دیگر این استان است.

 

اصفهان دیگر استان جذاب برای سفرهای کویرگردی در فصل پاییز است. یک تور دو‌روزه این استان چهار میلیون و ۴۵۰‌هزار تومان به ازای هر نفر بوده و اقامت آن یک شب اقامتگاه بوم‌‌‌گردی است. در این تور که با اتوبوس VIP ۲۵ نفره انجام می‌شود برنامه‌‌‌هایی نظیر گشت‌‌‌زنی در تپه‌‌‌های شن روان ورزنه، چادرسفیدهای ورزنه، ارگ تاریخی قورتان، بازدید از روش سنتی انتقال آب(گاوچاه)، آسیاب شتر، وقت آزاد برای انجام تفریحات اختیاری در کویر به همراه‌‌‌ دو وعده ناهار و یک وعده شام گنجانده شده است.  بازدید از روستای مصر، پیاده‌روی در شن‌‌‌های روان، دریاچه نمک خور و بیابانک، نخلستان و چشمه ماهی روستای گرمه، بازدید پیرامونی از قلعه گرمه، گشت نیزار به همراه شب‌نشینی دور آتش و دو وعده صبحانه، دو وعده ناهار و یک وعده شام جزو خدمات یک تور دو و نیم روزه به استان اصفهان است. این تور به ازای هر نفر ۴ میلیون و ۳۰۰‌هزار و اقامت آن یک شب اتوبوس و یک شب اقامتگاه بوم‌گردی است. حمل‌ونقل این تور مشابه دیگر تور استان اصفهان است.

خراسان‌جنوبی، طولانی‌ترین  تور پاییزه

خراسان جنوبی سومین استانی است که در آن تورهای کویرگردی اجرا می‌شود. در یک تور سه و نیم روزه این استان که به ازای هر نفر ۷ میلیون و ۴۰۰‌هزارتومان هزینه دارد گردشگران خدماتی از قبیل گشت‌زنی در کال جنی (دره جن‌ها)، روستای ازمیغان، باغ گلشن طبس، وقت آزاد برای خرید سوغاتی در بازار طبس، دورنمای قلعه اسماعیلیه، سروهای کهنسال روستای خرو، روستای ۴۰۰ساله اصفهک، تنگه مرتضی علی، بازدید از رمل‌های کویر حلوان، دریاچه نمک خور بیابانک، ‌‌‌ سه وعده صبحانه، دو وعده ناهار و دو وعده شام دریافت می‌‌‌کنند. اقامت این تور یک شب اتوبوس، دو شب اقامتگاه بوم‌گردی و حمل‌ونقل آن با اتوبوس VIP ۲۵‌نفره است.  کرمان و کویرلوت از مقاصد جذاب برای دوستداران کویر است. هزینه تور فول‌‌‌برد دوروزه به مقصد این استان با هواپیما و اتوبوس VIP ۲۵نفره یا ون توریستی محلی به ۱۲ میلیون تومان به ازای هر نفر می‌‌‌رسد.

 اقامت این تور یک شب هتل چهار ستاره و خدمات آن شامل تماشای گلدان‌های کویری (نبکاها)، بازدید از کلوت‌های لوت، وقت آزاد برای گشت‌‌‌های اختیاری (سافاری) و استفاده از امکانات تفریحی (جایروکوپتر و...)، بازدید از قلعه شفیع‌آباد، آب انبار شهداد، بازار گنجعلی خان کرمان، گنبد جبلیه، دور هم‌نشینی کنار آتش، تماشای آسمان پرستاره کویر لوت و کهکشان راه‌‌‌شیری به همراه ابزار رصد و کارشناس نجوم، ‌‌‌ یک وعده صبحانه، دو وعده ناهار و یک وعده شام می‌شود.

کویر

منبع : دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.