فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۷۹۹

ورود و خروج گردشگران خارجی به ایران ثبت الکترونیکی می‌شود

ورود و خروج گردشگران خارجی به ایران ثبت الکترونیکی می‌شود

معاون گردشگری فراهم شدن امکان ثبت الکترونیکی ورود و خروج گردشگران خارجی به کشور خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

علی‌اصغر شالبافیان در نشست با سرهنگ امید نودهی، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه که با هدف گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تقدیر از زحمات و همکاری‌های این بخش در محل پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا تشکیل شد، گفت: امکان ثبت الکترونیکی ورود و خروج گردشگران تمهیدی است که در کنار دیگر شیوه‌های تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشور با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا انجام شده است. بر این اساس طبق تعامل صورت گرفته، گردشگرانی که بخواهند در گذرنامه‌شان مُهر ورود و خروج ایران ثبت نشود، امکان آن فراهم شده است.

او در ادامه همکاری حوزه گردشگری با همکاران فراجا را در ابعاد گسترده و طیف وسیعی از پلیس راهور، پلیس امنیت اقتصادی، پلیس امنیت عمومی، مهاجرت و گذرنامه و سایر بخش‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه نیروی انتظامی یکی از اثرگذارترین و ماندگارترین خدمات را همواره در صنعت گردشگری کشور ارائه می‌کند، افزود: گردشگر ورودی به کشور نخستین ارتباط و خدمات را از همکاران پلیس مهاجرت و گذرنامه دریافت می‌کند. زمانی که فعالیت این بخش با لبخند و ارائه خدمت‌رسانی مطلوب همراه باشد در دریافت، اثربخشی و رضایت گردشگر مربوطه تاثیر مستقیم خواهد داشت.

معاون گردشگری گفت: آخرین فرد بدرقه‌کننده گردشگر ورودی به کشور نیز از همکاران فراجا هستند و همچنین در طول سفر نیز همواره تامین امنیت ایشان، همراهان و حتی وسایلشان را در کنار حل مشکلات احتمالی تامین می‌کنند، از این رو در ذهن یک گردشگر هیچ نوع خدماتی ماندگارتر از خدمات همکاران نیروی انتظامی نیست.

شالبافیان با بیان اینکه همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه با حوزه گردشگری تا کنون دستاوردهای بسیاری به همراه داشته است، افزود: موضوع لغو روادید یکطرفه با ۳۳ کشور و همینطور لغو روادیدهای پیش از این با مساعدت همکاران پلیس مهاجرت و گذرنامه پیش رفته است. بر این اساس تاکنون بیش از۳۰درصد افزایش ورود گردشگر را از کشورهایی داشته‌ایم که با آنها لغو روادید شده است.

معاون گردشگری با تاکید بر اهمیت امر آموزش در تعامل دو دستگاه مربوطه یادآور شد: طبق تفاهم‌نامه بسته شده میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فراجا، موضوع توجه به آموزش در اولویت‌های همکاری مشترک وجود دارد تا سرفصل‌های آموزشی متنوع در راستای برخورد مستقیم همکاران پلیس مهاجرت و گذرنامه با گردشگران ورودی در راس امور اجرایی قرار گیرد.   

شالبافیان همچنین صدور گذرنامه زیارتی و خدمت‌رسانی پلیس مهاجرت و گذرنامه را افتخاری دیگر برای همکاران فراجا عنوان کرد و گفت: این اقدام رضایت هموطنان را در پی داشته است.

او با بیان اینکه تعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با پلیس مهاجرت و گذرنامه، تسهیل ورود گردشگران با خودرو را نیز به دنبال داشته است، افزود: بر این اساس پلاک‌های بین‌المللی به راحتی می‌توانند به ایران تردد داشته باشند. ورود و گذر زائران عراقی با خودرو نشانه‌ای از این دستاورد بوده است و تداوم آن در هفته گردشگری ویژه گردشگران ورودی از کشور ارمنستان محقق شده است.

در اولویت قرار دادن مسائل اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است

سرهنگ امید نودهی، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه در این دیدار با بیان اینکه مطابق با شعار سال جاری، در اولویت قرار دادن مسائل اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: یکی از مسائلی که به چرخه اقتصاد کمک می‌کند تا اقتصادی پویا و مولد را در جامعه به دنبال داشته باشیم، صنعت گردشگری است.

او خطاب به مسئولان حوزه گردشگری گفت: شما به عنوان سکاندار حوزه گردشگری که رشد سایر بخش‌های وابسته اقتصادی را نیز سبب خواهید شد، برنامه‌هایی دارید. ما نیز نهایت همکاری را در این زمینه خواهیم داشت. ‌

او با بیان اینکه یکی از تدابیر مهم فراجا یاری رساندن به صنعت گردشگری است، اظهار کرد: پلیس مهاجرت یکی از بخش‌هایی است که در این زمینه با گردشگری ارتباطی مستقیم دارد. ما سالیانه میزبان گردشگران ورودی به کشور هستیم. آنها در قالب گردشگر، زیارت، سلامت، درمان، تجارت و غیره به کشورمان می‌آیند. اگر تجربه و تخصص کافی در ایفای مسئولیت‌های همکاران این بخش وجود داشته باشد بخش مسئولیت شما نیز تسهیل می‌شود.

نودهی ادامه داد: قطعا یکی از افرادی که در بدو ورود گردشگر خارجی او را رویت می‌کند، افسر کنترل گذرنامه در مبادی ورودی، چه در فرودگاه و چه در مرزهای زمینی و ریلی است. گستره فعالیت همکاران ما به اندازه مرزهای گسترده میهن عزیزمان است. این موضوع مؤید اهمیت این است که بتوانند خدمات گسترده‌ای را به افرادی بدهند که کشورمان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده‌اند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه اظهار کرد: در کنار انواع و اقسام گردشگری، یکی از آنها گردشگری زیارتی و زائرانی هستند که در پی آن سالیانه چندین میلیون نفر به کشور عزیزمان می‌آیند. از این رو شناخت مسافر و گردشگری که با آن برخورد می‌کنند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. قطعا نحوه برخورد با یک گردشگر روس، با زائر عراقی و زائر کویتی کاملا متفاوت است، چه از نظر مطالبه و بازخورد و برخوردی که باید داشته باشیم.

او در ادامه گفت: در اقدامات و برنامه‌های آینده سعی کرده‌ایم در فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح دانش ماموریتی همکاران برنامه‌ریزی و اقدام اجرایی لازم را داشته باشیم.

نودهی ادامه داد: شعار هفته فراجا که به نوعی تحویل سال انتظامی ما است و آن را گرامی می داریم و عهد می‌بندیم با رهبر گرانقدر و مردم عزیزمان که بتوانیم توفیق خدمت داشته باشیم، «پلیس هوشمند، شهروند موفق» است. در این عنوان اول پلیس به سراغ خودش آمده تا اقدامات بر پایه هوشمندی پایه‌گذاری شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه گفت: ما در اربعین از اقدامات فناورانه و هوشمندی، از موضوعات الکترونیکی و درخواست‌های غیرحضوری استفاده کردیم و توانستیم در بازه زمانی کمتر از یک ماه در ایام اربعین نزدیک ۲میلیون و ۳۰۰ هزار جلد گذرنامه را چاپ و تحویل دهیم. راهبرد و تدبیر فرمانده کل موضوع خانه به خانه در گذرنامه بود که ۸۷ درصد محقق شد. مردم عزیزمان خدمات موردنظر را در خانه‌هایشان ثبت کردند و آن را در منزل خودشان دریافت کردند.

او بیان کرد: این دستاورد نشان می‌دهد رده‌های آگاهی، فناوری، مطالعات، الکترونیک، بخش‌های پشتیبان آمده‌اند پای کار که بتوانند رضایتمندی را در بین هموطنان ایجاد کنند.

نودهی در تشریح خدمت‌رسانی به زائران اربعین یادآور شد: در صدور گذرنامه‌های مرزی نیز کمترین ایستایی در حدود ۳ تا ۴ ثانیه داشته‌ایم تا زائران بازرسی و از مرزها عبور داده شوند. حتی زائرین را در کشور عراق نیز تنها نگذاشتیم و در ۴ شهر سامرا، نجف، کاظمین و کربلا، کارشناس‌های پلیس حضور پیدا کردند و تمام خدمات گذرنامه‌ای و سایر موضوعات مردم عزیز و زائران مورد پیگیری قرار گرفت.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه تاکید کرد: اکنون پلیس در راستای هوشمندسازی گام برداشته و در این زمینه شتاب و پیشرفت خوبی حاصل شده است. همچنین تلاش کرده‌ایم تا در جلسات با وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، حمل‌ونقل و هواپیمایی برای کسب نتیجه افزایش ورود گردشگر، رضایتمندی آنها و در نهایت تحقق شعار سال مقام معظم رهبری به سهم خود تلاش کنیم.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.