خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۲۸۴۶

سهم ۴۰ درصدی محرومیت‌ زدایی از درآمدهای بنیاد مستضعفان

سهم 40 درصدی محرومیت‌ زدایی از درآمدهای بنیاد مستضعفان

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بنیاد مستضعفان یک مجموعه اقتصادی است و نمی‌توان انتظار داشت که یک مجموعه اقتصادی به دنبال سود نباشد، گفت:‌ بیش از 40 درصد از سود بنیاد مستضعفان صرف پروژه‌ها و طرح‌های محرومیت‌زدایی و مابقی آن صرف توسعه بنیاد می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

حسین دهقان در پاسخ به این سوال که چه میزان از درآمدهای بنیاد مستضعفان صرف محرومیت‌زدایی می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 40 درصد از سود بنیاد مستضعفان صرف پروژه‌ها و طرح‌های محرومیت زدایی و مابقی آن صرف توسعه بنیاد می‌شود.  

وی ادامه داد: باید به این موضوع توجه داشت که بنیاد مستضعفان یک مجموعه اقتصادی است و هر بنگاه مولد و اقتصادی  برای ادامه کار و بقا در فضای رقابتی و در فضای کسب و کار دائما نیاز به  سرمایه گذاری دارد.

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه هر بنگاه اقتصادی هزینه‌هایی دارد و از مهمترین سرمایه‌گذاری‌ها نوسازی تجهیزات است، گفت: قطعا نمی‌توان با تکنولوژی‌ سال‌های گذشته ادامه دارد و در بازار باقی ماند و هر بنگاهی نیاز به نوسازی تجهیزات و ورود فناوری و تکنولوژی های جدید دارد، در غیر این صورت از بازار حذف می شود. بنابراین بخشی از سود و درآمدها صرف خود بنیاد می‌شود و اساسا باید بخشی از درآمدها به استمرار درآمد پایدار بنگاه‌ها اختصاص پیدا کند.

دهقان همچنین درباره تعداد شرکت‌های زیان‌ده در بنیاد مستضعفان افزود: ‌در هر مجموعه اقتصادی هم زیان و هم سود وجود دارد و در بنیاد هم شرکت‌های زیان ده وجود دارد اما برآوردها این است که در سال جاری شرکت زیان ده نداشتیه باشیم.  

وی از خروج بنیاد مستضعفان از برخی از رشته فعالیت‌های اقتصادی خبر داد و گفت:‌ قرار بر این است که بنیاد از برخی از رشته‌ها خارج شود و رشته‌هایی که نمی‌صرفد را کنار می‌گذاریم و بررسی‌ها در این باره در حال انجام است.

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه اساسا بنا نیست در حوزه‌هایی وارد شویم و بمانیم که مردم و بخش خصوصی از عهده آن بر می‌آیند، ادامه داد:‌ در هر حوزه‌ای که وارد شدیم هدف این است که مردم و بخش خصوصی را در آن حوزه توانمند کنیم و در نهایت کار را و فعالیت‌های آن حوزه را به آنها منتقل و واگذار کنیم. بنا نداریم در یک رشته فعالیت برای همیشه باقی بمانیم و در فضای کسب و کار نگاه ایجادی داریم و پس از اینکه آن رشته فعالیت توانمند شد، آن را واگذار کنیم.

دهقان گفت: بحث دیگر این است که معتقدیم باید در مقیاس وارد شویم و در صنایع ملی تاثیرگذار باشیم و به نوعی در برخی از بخش‌ها همکار دولت باشیم. اگر دولت در بخشی نتوانست ورود کند بنیاد وارد آن بخش می‌شود و بسترسازی و نهادسازی می‌کند.

وی تاکید کرد: بنیاد مستضعفان یک مجموعه اقتصادی است و نمی‌توان انتظار داشت که یک مجموعه اقتصادی به دنبال سود نباشد اما حتما و قطعا به دنبال این هستیم که در این سود رانت وجود نداشته باشد.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار