فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۱۶۷

با همکاری مرکز کنترل دریایی کیش

یک کشتی خارجی در آب های کیش از غرق شدن حتمی نجات یافت

یک کشتی خارجی در آب های کیش از غرق شدن حتمی نجات یافت

شناور‌های ناجی استان هرمزگان با همکاری مرکز کنترل دریایی کیش، یک فروند کشتی خارجی با ۱۲ خدمه را در ۲۴ مایلی آب‌های کیش از غرق شدن حتمی نجات دادند.

به گزارش تجارت نیوز،

 اسماعیل مکی‌زاده معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح جزییات نجات یک فروند کشتی خارجی در ۲۴ مایلی جزیره کیش گفت: یک فروند کشتی خارجی جنرال کارگو با بار لوله‌های فولادی و همچنین ۱۲ خدمه و سرنشین از عربستان عازم کشور امارات بود که با یک فروند شناور خارجی دیگر برخورد کرده و دچار سانحه شد.

وی افزود: پس از اعلام وقوع سانحه برای این کشتی از سوی مرکز کنترل دریایی جزیره کیش، سرنشینان این کشتی توسط ناجی مرکز کنترل دریایی در ۲۴ مایلی آب‌های کیش نجات یافتند.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان در توضیحات بیشتر این حادثه دریایی افزود: وقوع سانحه در ساعت دو بامداد بود و بلافاصله با تلاش و پیگیری شبانه روزی مرکز Mrcc و واحد بررسی سوانح و کنترل دریایی، اقدامات لازم صورت گرفت و سرنشنیان کشتی سانحه دیده با سلامت کامل به کشتی دوم منتقل شدند.

مکی‌زاده گفت: با وجود احتمال خطر غرق شدن شناور یادشده باتوجه به خطرات پیش رو، سرانجام با هماهنگی انجام شده با مالک کشتی، این شناور امروز با شرایط ایمن و کمترین خطر توسط یدک‌کش از آب‌های سرزمینی ایران به امارات رهسپارشد و با اقدام به موقع مرکز کنترل دریایی جزیره کیش و اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از یک سانحه ملی در آبراه‌های کشور پیشگیری شد.

وی هماهنگی با مالک کشتی و جابه‌جایی سرنشینان، هماهنگی با شرکت کشتیرانی مربوطه، ارسال یدک‌کش از بندر شهید رجایی به منطقه حادثه برای محافظت از این کشتی تجاری و سایر اقدامات تامینی را بخش مهمی از اقدامات مرکز Mrcc بندرعباس برای نجات این کشتی تجاری عنوان کرد.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: لازم به یادآوری است که مالک نیزیک یدک‌کش برای اعزام به منطقه اعزام کرد و شناور سانحه دیده با همان یدک‌کش اعزامی مالک جابه‌جا شد، اما مهم‌ترین اصل این سانحه هماهنگی قابل توجه mrcc و اموردریایی استان هرمزگان بود.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.